Biztosítóknak osztott intőket a PSZÁF

Több biztosítót figyelmeztett a PSZÁF az ügyintézésben felmerült hibák miatt, de bírság kiszabására egyik esetben sem került sor.

A Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyelete (PSZÁF) által közzétett friss határozatok szerint öt biztosító működését kifogásolta.  

Az Allianz Hungária Biztosítónál lefolytatott fogyasztóvédelmi eljárás során feltárt hiányosságok alapján a felügyelet felszólította a biztosítót, hogy tartsa be a panaszügyintézések határidejét - derül ki a PSZÁF határozatából. A K&H Biztosítót arra kötelezte a pénzügyi felügyelet, hogy a cég tegyen eleget a hatályos jogszabályok alapján a gépjármű felelősségbiztosítási szerződések esetében a tájékoztatási kötelezettségeinek. Egy másik határozatban a PSZÁF a Groupama Biztosítónak előírta, hogy a társaság tartsa be a panaszügyintézésre megszabott határidőket.

Egy ügyfél bejelentése alapján indított fogyasztóvédelmi eljárás nyomán a PSZÁF a Generali-Providencia Biztosítót kötelezte, hogy a vállalat a gépjármű kárrendezés lefolytatásának határidejére vonatkozó mindenkori jogszabályi előírásokat tartsa be. A Cardif Biztosítóról szóló határozatban a PSZÁF arra szólítja fel a céget, hogy a szolgáltatásához kapcsolódó dokumentumokat az elvárható gondossággal kezelje és értékelje, döntését az elbíráláshoz szükséges dokumentumok beérkezését követően a szerződési feltételekben rögzített határidőben hozza meg. 

A PSZÁF valamennyi esetben beérte figyelmeztetéssel, egyik biztosítóra sem rótt ki pénzbírságot.