Csődegyezség hiányában felszámolják a Szeviépet

Vágólapra másolva!
Hivatalból elrendelte a Csongrád Megyei Bíróság a Szeviép Zrt. felszámolását - közölte  Cseh Attila, a bíróság szóvivője. A Szeviép csődje több beruházás befejezésének csúszását okozhatja, így az M43-as sztrádáét, a szegedi villamosvonal felújítását is.
Vágólapra másolva!

A Szeviép Zrt. csődeljárása során nem jött létre csődegyezség, ezért a Csongrád Megyei Bíróság a jogszabályoknak megfelelően 2010. augusztus 13-án hivatalból elrendelte a cég felszámolását, a határozatot a Cégközlönyben közzétették - tudatta a bírósági elnökhelyettes. Az építőipari cég április 29-e óta állt csődvédelem alatt, utolsó csődegyezségi eljárását július 27-én tartották, amelyen a biztosítotti körbe tartozó pénzintézetek nem fogadták el a csődegyezségi ajánlatot.

A nyilvános cégadatok szerint 1,1 milliárd forintos jegyzett tőkéjű vállalkozás számos Szegeden és környékén jelenleg is folyó építési beruházásban vesz részt. A Szeviép Zrt. részese az M43-as autópálya második ütemét kivitelező Tisza M-43 konzorciumnak. A cég - a beruházó Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. álláspontja szerint - szabálytalan szerződések alapján vett részt az autópálya első és második ütemének építésében, ahol alvállalkozóival szemben jelentős tartozásokat halmozott fel.

Az M43-as kivitelezésében résztvevő és ki nem fizetett alvállalkozók május 6-án demonstrációsorozatot kezdtek az épülő autópálya és a 47-es út csomópontjának közelében, járműveikkel lezárták a munkaterületet és a főút egyik sávját. Május 13-án pedig egy szakaszon elkezdték bontani az autópálya töltését. A NIF Zrt. ekkor kilátásba helyezte, hogy felbontja a második ütemet építő konzorciummal a kivitelezői szerződést.

Július 22-én tizenhat alvállalkozó szerződést írt alá az M43 autópálya második ütemét építő Tisza M-43 Konzorciumot vezető SEDESA S.A.-val a Szeviép Zrt.-vel szemben fennálló követeléseik megvásárlásáról. Június 4-én a szabálytalan alvállalkozói szerződés miatt a beruházó az első ütemet építő M43 Szeged-Makó Konzorcium esetében is megkezdte a szerződéstől való elállást. A NIF Zrt. június 18-án jelentette be, hogy a kivitelező kérésére módosul az M43-as autópálya második ütemének átadási határideje.

A Szeviép Zrt. részese a legforgalmasabb, 1-es számú szegedi villamosvonal felújítását végző A-SZ-E konzorciumnak is, amellyel szemben a beruházás több hónapos csúszása miatt a város önkormányzata 740 millió forintos kötbérigényt jelentette be. A követelés érvényesítése érdekében indított per július 9-én kezdődött el a Csongrád Megyei Bíróságon. A Szeviép Zrt. tagja a szegedi nyugati elkerülő út harmadik ütemét építő HSZ konzorciumnak is, a beruházásnak 2010 negyedik negyedévére kellene elkészülni, a Délmagyarország egy korábbi cikke szerint azonban június elején leállt a kivitelezés.