Tévéreklámban támadják a McDonald'sot az USA-ban

2010.09.14. 7:54

A hamburger veszélyeire figyelmeztető reklámkampányban támadják a McDonald'sot az Egyesült Államokban; Görögország nem kéri az adóssága átütemezését; ajánlattételi árversenybe bonyolódott a Hertz és az Avis; szabadulna az állami tulajdonból az AIG - külföldi gazdasági lapszemle.

Tévékampányt indított egy nonprofit szervezet a McDonald's ellen az Egyesült Államokban. A hirdetésekben a magas koleszterinszint, a magas vérnyomás és a szívrohamok kockázatai miatt támadják a gyorsétteremláncot. A WSJ szerint a reklámfilmben egy nő hamburgert a kezében tartó, halott férje fölött zokog, a végén pedig megjelenik az étterem híres logója, illetve a "I'm lovin' it" (szeretem) szlogent kiforgató "I was lovin' it" (szerettem) szöveg jelenik meg. A McDonald's táplálkozásért felelős igazgatója szerint az étterem elkötelezett a kiegyensúlyozott étlap kínálása és a fogyasztók igényének kielégítése mellett.

Az American International Group (AIG) tárgyalásokat kezdett az amerikai kormányzattal arról, hogy fejeződjék be az állami tulajdonlás - írja a Wall Street Journal (WSJ) egy névtelenséget kérő forrásra hivatkozva. Első lépésként a 49 milliárd dollár értékű elsőbbségi részvényeket alakítanák át normál részvényekké, amellyel átmenetileg 90 százalék fölé nőne az állami tulajdonrész a jelenlegi 79,8 százalékról.

Ezután kezdenék el piacra dobni a papírokat, s ez a folyamat több évet is igénybe vehet, azonban az árfolyamnyereségen keresztül az amerikai állam jól is járhat az üzlettel. Az AIG, amely a világ egyik legnagyobb biztosítója volt a válság előtt, 2008-ban a pénzügyi összeomlás szélére került, ezért állami segítségre szorult.

A görög miniszterelnök kizárta, hogy az ország adósságának átütemezést kezdeményezzék, mert az "katasztrófa" lenne a hitelesség szempontjából. Jiórjiosz Papandreu szerint, ha kérnék a könnyítést, azzal bedöntenék a görög bankokat, ami által rengetegen elveszítenék otthonukat - írja a BBC. Görögországnak idén 8 százalék alá kell vinnie az államháztartás hiányát, amit kemény megszorítások árán ér el. Cserébe az Európai Uniótól és a Nemzetközi Valutaalaptól hiteleket kapott az állam finanszírozására.

Két nemzetközi autókölcsönző vállalkozás ajánlattételi árversenybe bonyolódott a Dollar Thrifty megvásárlásáért. A Hertz 1,43 milliárd dollárra emelte legutóbb ajánlatát, ami részvényenként 50 dollárt jelent a kisebb autókölcsönzőért. A lépéssel a versenytárs Avis ajánlatát akarták felülmúlni, amely 47 dollár volt részvényenként, s amelyet a Dollár Thrifty már elutasított - írja a BBC.

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK