Ügyfele félretájékoztatása miatt 4 milliós büntetést kapott a Raiffeisen

2010.12.23. 10:02

A Raiffeisen Bank munkatársa félretájékoztatta egyik ügyfelét, aki emiatt azt hitte, hogy túlfizette a hitelét és a maradékot felvette, pedig közben még volt tartozása, amit a bank közben eladott egy faktorcégnek. Ha nincs a félretájékoztatás, akkor az ügyfél nem veszi fel a fedezetül szolgáló pénzt, ezért a pénzügyi felügyelet 4 millió forintra büntette a bankot. A pénzintézet elfogadja a PSZÁF döntését.

A Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyelete (PSZÁF) 4 millió forint bírság megfizetésére kötelezte a Raiffeisen Bank Zrt-t a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmáról szóló törvény megsértése miatt - írta a felügyelet közleményében.

A PSZÁF szerint a bank egy készfizető kezes bejelentése alapján járt el, mivel ő fizette az adós helyett a szerződés szerinti részleteket. A bank ügyintézője a kezes megkeresésére azt közölte, hogy a hitel lejárt, sőt 60 ezer forintos túlfizetés volt, amit a számlatulajdonos felvehet. Korábban azonban a bank a szerződést felmondta a tartozás miatt és a követelést eladta egy faktorcégnek, amely viszont az összeget már nem találta a számlán.

Az ügyfél képviselője szerint, ha a Raiffeisen Bank munkatársa nem tájékoztatja őt tévesen, akkor a maradék összeget a számlán hagyják. Így nem keletkezett volna az a kamatokkal növelt hátralék, amelynek érvényesítésére a faktor cég fizetési meghagyásos eljárást kezdeményezett.

A felügyelet szerint a bank eljárása megtévesztő volt, a beszélgetés hanganyaga alapján a Raiffeisen munkatársa valótlanul tájékoztatta az ügyfelet: a 60 ezer forint a faktorcéget illette volna meg.

A Raiffeisen Bank elfogadja a PSZÁF határozatát, kifizeti a bírságot, a kártalanítás érdekében pedig felveszi a kapcsolatot az ügyféllel - közölte a pénzintézet az MTI érdeklődésére. Hozzátette azonban, hogy az ügyben nem a banki folyamatokkal volt probléma, hanem egyedi hiba történt.