Annak ellenére, hogy a gazdasági válság, a magas üzemanyagárak és az éles árverseny nehezíti a taxisok életét, az elmúlt öt évben jelentősen emelkedett a személyszállítást végző cégek száma. A szakmai szövetség szerint korlátozni kellene a piacot.

Miközben a gazdasági válság nyomán harminc-negyven százalékkal esett a taxiszolgáltatás iránti kereslet, a taxisok árversenye és a magas üzemanyagárak miatt óriási nehézségekkel küzd a piac - írta a Gazdaság.hu üzleti hírügynökség.

Eközben pedig annak ellenére, hogy évről évre nő a felszámolási eljárás alá került taxisvállalkozások száma, a piacon működő társaságok száma az elmúlt öt évben közel negyven százalékkal emelkedett.

"A szakmának nagy szüksége lenne néhány terület szabályozására. Ilyen az árak, az egyes városokban dolgozó taxisok maximális létszámának kérdése, valamint az előírások betartásának ellenőrzése" - mondta Dani Zoltán, a Taxi Fuvarszervező Társaságok Szövetsége (TFTSZ) elnöke. "Nem ártana tisztázni azt sem, pontosan mi is a taxi. Ezeket a kérdéseket azonban várhatóan hamarosan rendezi a már készülő új személyszállítási törvény" - tette hozzá.

A TFTSZ becslései szerint a gazdasági válság miatt a kereslet a piacon 30-40 százalékkal esett vissza, miközben az üzemanyagárak drasztikusan emelkedtek. Ráadásul - elsősorban a fővárosi piacon - a taxiscégek néhány éve negatív árversenybe kezdtek, ami mára teljesen gazdaságtalan tarifák kialakulásához vezetett - írta a Gazdaság.hu. A szervezet elnöke szerint egy Budapest méretű városban általában feleennyi taxi működik.

Dani Zoltán szerint a benzin ára, az árverseny és a kereslet csökkenése mellett az autók vásárlásához felvett hitelek részleteinek megemelkedése is nehezíti a taxisok életét, sokan a következő autó vásárlására gyűjtött pénzüket élik fel.