A Magyar Telekom csökkenő bevételt és nyereséget ért el éves összehasonlításban az első negyedévben, ugyanakkor a bevételek némileg kedvezőbben alakultak a vártnál. A gazdasági vezérigazgató-helyettes szerint új bevételi forrásokat épít ki a cég, így erősíteni akarnak többek között televízió-üzletágban, például az otthoni tévés online szavazásokkal, vagy a lekérhető videókkal, illetve a negyedik generációs mobil szélessávval.

A Magyar Telekom Nyrt. 142,5 milliárd forint bevétel mellett 15,2 milliárd forint nettó eredményt ért el az első negyedévben. Az egy évvel korábbihoz képest a bevételek 3,3 százalékkal, a nyereség 7,8 százalékkal csökkent.

Thilo Kusch, a társaság gazdasági vezérigazgató-helyettese az eredmény ismertetésekor elmondta, hogy a visszaesés nem volt akkora, mint előzetesen várták. Az üzemi eredmény visszaesését 4-6 százalékos szinten várták, ehelyett 3,8 százalék lett csak, ami szerinte a bevételek kedvező alakulásának köszönhető, igaz, ebben egy nagyobb ingatlanértékesítés is benne van.

A vezérigazgató-helyettes szerint fordulóponthoz érkezett a makrogazdaság, így lassan már növekedésbe fordulhat a társaság, talán még egy negyedévet várni kell - mondta. Hozzátette, hogy a cég nem a rövidtávú profit-maximalizálásra koncentrál, hanem új bevételi forrásokat épít ki, "a jövőbe fektet be", mivel a tradicionális bevételi források visszaestek.

Ilyen új területeknek nevezte Thilo Kusch a tévéüzletágat, amelyről úgy beszélt, mint "határozottan az egyik legnagyobb sikertörténet". Az ágazatban szerinte fontos az interaktivitás, ezt szeretnék felfuttatni, például a valóságshow-k és más hasonló programok miatt az online szavazással, vagy a lekérhető videótartalmakkal. Hozzátette ugyanakkor, hogy ehhez hozzá kell szokniuk az ügyfeleknek, azaz időbe telik, amíg kialakul egy új felhasználói kultúra.

A mobilinternet területét erősnek nevezte a cég 700 ezer ügyfelével, de a Magyar Telekom további növekedési lehetőséget is lát benne elmondása szerint. Thilo Kusch szerint Magyarországon inkább a laptophoz kötött felhasználás terjedt el, amit csak később követett az okostelefonok piaca. Az okostelefonok elterjedését nagyban hátráltatta a válság, s ezt a társaság a 100 euró (26 ezer forint) alá szorított árakkal igyekszik ellensúlyozni.

A szerdán bejelentett állomás-fejlesztési program, amely a mobil adatátvitel negyedik generációját teszi lehetővé, a Magyar Telekom hatékonyságát is növeli - mondta a gazdasági vezérigazgató-helyettes. Szerinte a többféle berendezés helyett egy lesz az átjátszó állomásokon, amely csökkenti a fenntartási költségeket, miközben az energiafelhasználás is mérséklődik. A társaság szerdán azt mutatta be a sajtónak, hogy készen áll az úgynevezett LTE-szolgáltatás bevezetésére, amelyhez az átjátszóállomások fejlesztésébe kezdenek. A fejlesztésnek köszönhetően nyártól több mint kétszáz állomáson lesz elérhető a másodpercenként 21 megabites szélessávú szolgáltatással, s eközben a korábbi technológiákból is kihozzák a maximális sebességet. A nagymértékű fejlesztés ellenére, 2011-ben a tavalyi mértékhez képest összeségében megközelítőleg 5 százalékkal tervezi csökkenteni beruházásait a cég .

A cég új területei közé tartozik az energiaszolgáltatás, amely szerinte egyelőre korlátozottan érhető csak el, de - mint Thilo Kusch elmondta - pozitív jeleket látnak, s év végén döntenek az esetleges további terjeszkedésről. Az informatikai rendszerek (IT) üzletágában, éves alapon 20 százalékos volt a növekedés, mivel a vállalati ügyfelek elkezdtek vásárolni. Emellett viszont a kormányzati megrendelések visszaestek. Szerinte az IT és a kábelszolgáltató-piac az, ahol van lehetőség idén vállalati felvásárlásokra, a többi területet érdekesnek nevezte, de szerinte még kevés a lehetőség.

Az [origo]-t kiadó Origo Média és Kommunikációs Szolgáltató Zrt. kizárólagos tulajdonosa a Magyar Telekom Nyrt.