Az Apple leszorította a trónról a Google-t a világ legértékesebb márkái között

2011.05.09. 12:44

Elsősorban az iPhone és az iPad sikerének köszönhetően egy év alatt 84 százalékot emelkedett az Apple, amely jelenleg 153 milliárd dollárt ér. A keresőmotorjáról ismertté vált Google, amely 2007 óta négy éven át a száz vezető márka listájának élén állt, 111 milliárd dollárral került a második helyre.

A hétfőn publikált legfrissebb márkarangsor szerint több mint 153 milliárd dolláros értékével az Apple lekörözte a Google-t - írja a The Financial Times című brit gazdasági napilap. A Millward Brown piackutató cég 2006 óta minden évben elkészíti a világ legértékesebb márkáiból összeállított rangsort, a BrandZ Top100-at. Az elmúlt négy évben a Google vezette a listát, amelyen mindenféle márka szerepel autóktól a ruházati termékekig, bankoktól a telekommunikációs szolgáltatókig.

Idén az Apple az iPad táblagépnek és az iPhone mobiloknak köszönhetően a vásárlók és a vállalatok között is lehagyta a keresőmotorcéget. Az amerikai informatikai óriásvállalat jelenleg 153 milliárd dollárt ér, a BrandZ listájának 2006-os indítása óta 137 milliárd dollárral, vagyis 859 százalékkal növelte márkájának értékét. Az Apple tőzsdeértéke 319,4 milliárd dollár, ami majdnem ötször nagyobb, mint 2006-ban volt. A Google tőzsdei kapitalizációja 172,4 milliárd dollár.

Peter Walshe, a BrandZ lista összeállításáért felelős igazgató elmondta, az Apple sikere annak köszönhető, hogy termékei nemcsak a vásárlók számára vonzóak, de a vállalatok is hasznosnak találják őket. "Egyértelmű bizonyíték erre, hogy ha egy munkavállalónak felajánlanak két hasonló munkát, azt választja, ahol jobbak a technológiai feltételek, például használhat iPadet" - mondta az igazgató. Hozzátette, hogy az Apple sikere abban is áll, hogy a luxusmárkákkal is versenyez, mert alaptermékeit is felsőkategóriássá tudta tenni.

A Top 10-ben egyébként hat távközlési és műszaki technológiával foglalkozó cég szerepel, ott van az élbolyban az IBM, a Microsoft, az AT&T és a China Mobile is. A Coca-Cola 8 százalékos növekedés mellett 73,8 milliárd dollárral csúszott vissza a hatodik helyre. A Facebook - amely tavaly jelent meg először a rangsorban - idén már a 35. helyen szerepel, miután a világ legnépszerűbb közösségi portáljának értékét 19,1 milliárd dollárra becsülik. A Google kínai riválisa, a Baidu a tavalyi 46. helyről ugrott a 29. helyre.

KAPCSOLÓDÓ CIKK