Előkelőbb stílusra vált a McDonald's az USA-ban

Vágólapra másolva!
Ötvenhat éves fennállásának legjelentősebb stílusváltására készül a McDonald's. A cég azt tervezi, hogy 2015-ig egymilliárd dolláros költséggel elegánsabbá alakíttatja át az amerikai hálózat 14 ezer egységének túlnyomó többségét.
Vágólapra másolva!

Üvegszálas műanyag helyett faasztalok, ipari acél székek helyett műbőr fotelek, a neonsárga-piros belső színvilág helyett narancsszín, sárga és szolid zöld színű falak jellemzik majd a megújult McDonald'sot - számol be a McDonald's tervezett arculatváltásáról a USA Today című amerikai napilap, amely fotókat is közöl a stílusváltásról.

Az írás szerint kívülről is jelentős lesz a változás. Eltűnik a bohócos, piros színű tető, és a bejáratot is könnyebb lesz majd megtalálni. A mostani fehér homlokzat helyett földszíneket használnak majd, és több lesz az üvegfelület is. Az irodákat idéző harsány világítás helyébe helyi fényforrások lépnek.

Megjelenésében a McDonald's "kölcsönöz" egy kicsit a Nike-tól is, amelynek bevált pipalogójához hasonlóan saját emblémájának a felét helyezi a gyorséttermek tetejére. A bejárat felett ettől függetlenük ott lesz a megszokott, lekerekített "M" betű is. A McDonald's tavaly 280 egységének stílusát alakította át, és az eredmények tanulmányozása után úgy döntött, hogy a Tampában alkalmazott módosításokat rendszeresíti, mert ott az új dizájn két számjegyű forgalomnövekedéssel járt. "A McDonald'snak mindenképpen változnia kell a korral" - mondta Jim Carras, az étteremlánc alelnöke, hozzátéve, hogy a változásnak gyorsabbnak kell lennie, mint eddig bármikor.

A stílusváltás oka nemcsak az, hogy a vendégek jobban érezzék magukat - írja az amerikai napilap -, hanem az is, hogy a McDonald's az olyan, a gazdasági válsággal szintén küdő riválisait szeretné lekörözni, mint a Burger King vagy a Wendy's. Emellett nyit a drágább hálózatok vendégköre felé is, mint amilyen a Panera Bread vagy a mexikói konyhát kínáló Chipotle (amely korábban egyébként a résztulajdonában volt).

A USA Today szerint a változással a McDonald's azt kockáztatja, hogy azok az amerikaiak, akik az étteremlánc eddigi törzsközönségét alkották (főként a kisgyerekes családok), úgy érzik majd, hogy kevésbé szívesen látott vendégek. "Ha a vendégek nem veszik ezt meg, a Mc'Donalds egymilliárdja bánhatja" - írják. Scott Hume, a BurgerBusiness szerkeszője szerint például a feltűnő dizájn nem jön majd be Közép-Amerikában.

A McDonald's a dizájnon túl eredeti üzleti sémáján is változtat. Korábban arra épített, hogy a vendégei gyorsan végezzenek a hamburgerükkel és a krumplijukkal, aztán adják át a helyüket a következőknek. Most már van egy külön részleg a maradni akaróknak, nekik kínálnak internet-hozzáférést, kapucsinót és szendvicstekercseket.

Az amerikai üzletlánc a terjeszkedésben is erősít. Mint arról korábban beszámoltunk, a McDonald's 2013-ig 700 új éttermet nyitna Kínában. A cég, amelytől nemrégiben a Subway vette át a világ legnagyobb gyorsétteremlánca címet, a terjeszkedéssel vágna vissza versenytársainak. Magyarországon még mindig a McDonald's a piacvezető 100 étteremmel és 37 McCaféval.