Jelentősen nőtt tavaly a Rossmann drogérialánc árbevétele, és erre az évre is a növekedés a cél. Világszerte 230 új üzlet megnyitását tervezi a cég.

A harmadik legnagyobb német drogériahálózat, a Magyarországon közel 200 üzlettel rendelkező Rossmann tavaly 13 százalékkal 4,6 milliárd euróra növelte árbevételét, adózás után pedig 100 millió eurós nyereséget könyvelt el.

Dirk Rossmann cégvezető a 2010-es eredményeket ismertetve kedden elmondta: az idén az a vállalat célja, hogy az árbevétele ötmilliárd euró fölé emelkedjen, és a forgalom szerinti összesítésben a jelenlegi harmadikról a második helyre lépjen előre a drogérialáncok között.

Németországban a Rossmann 3,4 milliárd eurós forgalmat bonyolított le tavaly - ez több mint tízszázalékos növekedést jelent -, a külföldi (magyarországi, albán, cseh, lengyel, török) üzletek árbevétele 1,12 milliárd eurót tett ki.

Az idén a cég 150 millió eurós befektetéssel 230 új üzlet megnyitását tervezi, ebből 120 Németországban épül majd. Jelenleg hat országban mintegy 2400 üzlettel rendelkezik, és 30 ezer munkavállalót foglalkoztat.