A politikai és a női lapok olvasótábora is csökkent Magyarországon

2011.05.11. 13:46

Néhány kivételtől eltekintve szinte az összes lap példányszáma csökkent az idei első negyedévben a Magyar Terjesztés-ellenőrző Szövetség adatai szerint, a politikai napilapok között csak a Népszava tudott erősíteni. Blikkből a csökkenés után is átlag napi 180 ezer fogy, legtöbben pedig a Nők Lapját veszik.

Folytatódott a nyomtatott sajtó térvesztése 2011 első negyedévében a Magyar Terjesztés-ellenőrző Szövetség adatai szerint, melyeket a Marketing és Média Online ismertet. Szinte az összes politikai napilapnál csökkent az értékesítés, a Népszabadságból például átlagosan 67 ezer példányt adtak el az év első három hónapjában, ez több mint 13 ezerrel marad el az egy évvel korábbitól.

Ha kisebb mértékben is, de csökkent a Magyar Nemzet és Magyar Hírlap eladott példányszáma is: a Matesz adatai szerint Magyar Hírlapból 11 731 példányt értékesítettek átlagosan, ez közel 4 ezerrel kevesebb, mint  egy évvel korábban. A Magyar Nemzetből átlag napi 47 ezret adtak el, ez kétezerrel kevesebb, mint az előző évben. A politikai napilapok között kakukktojásnak számít a Népszava, amely a Matesz adatai alapján 2010 első három hónapjához képest több mint ezerrel, 19 450-re tudta növelni értékesítését 2011 első negyedévében.

A bulvárnapilapok közül több mint hétezerrel, 180 ezerre csökkent a Blikk eladott példányszáma, miközben a Bors javítani tudott, így 2011 első három hónapjában átlagosan közel 85 ezret adtak el a lapból. A Nemzeti Sportnál majdnem ötezres volt a visszaesés, a sportnapilapból átlagosan 61 350 kelt el. A Világgazdaság értékesített példányszámára is negatív hatással volt az elmúlt egy év, az 1300-as csökkenés azt jelenti, hogy az első negyedévben átlagosan 9 ezer darabot adtak el a lapból.

A jelentősebb hetilapok kivétel nélkül veszítettek az elmúlt egy évben az értékesített példányszámból, igaz a csökkenés többnyire minimális volt. A Haszon Magazin esetében például alig több, mint 600-zal, míg a Figyelőnél 700-zal csökkent az eladott darabszám. A Heti Válasz már 1500 feletti veszteséget könyvelt el, a HVG esetében pedig négyezres volt a visszaesés 2010 első három hónapjához viszonyítva, az üzleti napilapból január és március között átlagosan 65 600-at értékesítettek.

A női magazinok sem kerülték el a csökkenést az elmúlt egy évben. Jól tartotta magát a női hetilapok közül a Kiskegyed, amelynek szinte alig változott az értékesítése, a Nők Lapjánál azonban a 16 ezer példányos csökkenés heti 228 ezer darabos eladást jelent. A Story olvasóinak száma 24 ezerrel esett vissza, de 10 ezres csökkenés volt a Bestnél is. Igaz, előbbiből még így is közel 228 000 darabot adtak el, a Bestből pedig valamivel több mint 110 000 fogyott.

KAPCSOLÓDÓ CIKK