Négy magyarból három kihasználja a kiárusításokat, a spórolás érdekében pedig kuponokat gyűjtünk, és nagyobb kiszerelésű termékeket választunk. A takarékos vásárlás legkevesbé a svédeket, a svájciakat és a hollandokat érdekli.

Az európai fogyasztók nagy része igyekszik takarékosan vásárolni, leginkább a magyarok használják ki a promóciók és kiárusítások lehetőségét. Népszerűek a kuponok, a nagy kiszerelésű termékek és a kényelmesen elérhető üzletek - derül ki a Nielsen piackutató vállalat nemzetközi internetes felméréséből.

A magyar fogyasztók 94 százaléka valamilyen módon igyekszik spórolni a vásárlásnál. A magyarok mellett leginkább a törökök használják ki a kiárusítások lehetőségét, a hollandokat, belgákat, lengyeleket és oroszokat viszont alig érdekli. Sok magyar választja a spórolás érdekében a nagyobb kiszerelésben árusított termékeket, és az olcsóbb egészségmegőrző és szépségápoló szereket.

A vizsgált 28 európai országban a válaszadók 88 százaléka törekszik takarékosan vásárolni. A magyarok 94 százaléknál is nagyobb arányban keresik a spórolási lehetőségeket. A legkisebb arányban jellemző ez a dánokra, a hollandokra, a svájciakra és a svédekre.