Megduplázta nyereségét az első negyedévben az RTL tulajdonosa

2011.05.12. 11:42

Nem az RTL Groupon keresett sokat a több mint 50 országban jelen levő Bertelsmann-csoport, mert a reklámpiac visszaesést könyvelhetett el. Európa legnagyobb médiavállalkozásának nyeresége, ennek ellenére, az első negyedévben közel a duplájára nőtt.

Az egy évvel korábbi 45-ről 94 millió euróra nőtt a Bertelsmann cégcsoport adózás utáni nyeresége, a bevétel pedig 3,63 milliárd euróra emelkedett -  olvasható a csoport csütörtökön közzétett jelentésében. A médiavállalat ezzel megduplázta nyereségét az idei első negyedévben.

Az üzletmenetet kissé rontotta, hogy idén késői dátumra esett a húsvét, mert a második negyedévre tolódtak az ünnepek köré szervezett hirdetési kampányok. Az üzleti év egészét tekintve azonban ez nem jelent problémát, a társaság változatlanul arra számít, hogy a nyereség meghaladja majd a tavaly elért 656 millió eurót - mondta a cég szóvivője.

A Bertelsmannhoz tartozó RTL-csoport nyeresége viszont csökkent az első negyedévben. A kamat-, adófizetés és értékcsökkenési leírás előtti eredmény éves összehasonlításban 11,7 százalékkal 181 millió euróra esett vissza a német reklámpiac vártnál kisebb növekedése és a beruházások költsége miatt. A holland és francia értékesítési bevételek jelentős mértékben nőttek, miközben Németországban estek.

A Bertelsmann vállalkozásai több mint 50 országban működnek. Az RTL-csoport tíz európai országban 41 televíziós csatornát és 34 rádióadót működtet.

KAPCSOLÓDÓ CIKK