Napi egymilliárdot nyertek eddig a Széchenyi-terv pályázói

Vágólapra másolva!
A márciusban indult Új Széchenyi-terv keretében 100 milliárd forint, azaz durván napi 1 milliárd forint támogatást nyertek el eddig a pályázók. Ennél jóval több pályázat születik, csak a kkv-k naponta, átlagosan kétmilliárd forint támogatási igényt fogalmaznak meg.
Vágólapra másolva!

Az Orbán Viktor kormányfő által januárban bemutatott Új Széchenyi-terv márciusi indulása óta 3100 pályázat érkezett be, eleinte hetente, átlagosan 250 pályázatot nyújtottak be az igénylők, ez mára 450-re emelkedett - mondta Molnár Ágnes, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) fejlesztéspolitikai államtitkára csütörtöki, budapesti sajtótájékoztatóján és hozzátette: A vállalkozás-fejlesztési programhoz kétezer, a zöldgazdaság-fejlesztési programhoz hatszáz igénylés érkezett, 100, illetve 50 milliárd forint értékben.

Az államtitkár közölte, hogy az 1100 milliárd forint keretösszegű Széchenyi-terv forrásaira benyújtott pályázatok háromnegyede kis- és középvállalkozásoktól érkezik, hetente átlagosan 14 milliárd forint támogatást igényelnek. Molnár Ágnes közölte: Március eleje óta 327 pályázatról született pozitív döntés, összesen több mint 100 milliárd forint támogatást nyertek el az igénylők. Ez azt jelenti, hogy naponta átlagosan durván 1 milliárd forintról született döntés.

Jön az e-aláírás, a kormány pedig dönt a budapesti gyalogoshídról

Petykó Zoltán, a Nemzeti Fejlesztési Ügynökség elnöke szerint egyszerűbbé vált a pályázási rendszer, a korábbi átlagosan 30-40 oldal helyett ma már nyolcoldalas pályázati anyag is elegendő. Az elnök többek között elmondta, hogy a jövőbeni fejlesztések között szerepel, hogy a pályázati rendszerben bevezetik az elektronikus aláírást, ami szintén könnyíteni fogja az eljárást.

Fellegi Tamás fejlesztési miniszter a Széchenyi-terv januári bemutatáskor közölte, a hídépítés az egyik fontos irány, cél egyebek mellett a komáromi híd létrehozása. Molnár Ágnes a hídépítési tervekről azt mondta, hogy a komáromi híd előlészületei folyamatban vannak, az Ipolyra tervezett hidak létrehozása is az eredeti terv szerint halad. Az államtitkár az [origo] azon kérdésére, hogy a következő időszakban hol várható nagyszabású hídépítés azt mondta, a Duna budapesti szakaszára tervezett gyalogoshídról szóló előterjesztés a következő időszakban kerül majd a kormány elé, de konkrétumokat, így például a gyalogoshíd tervezett helyéről nem beszélt.

Szalóki Flórián, a Közlekedési Operatív Programok Irányító Hatóságának főigazgatója közölte, a közeljövőben három komolyabb hídfejlesztés várható. Az egyik a vásárosnaményi Tisza-híd felújítása, a budapesti M0-ás körgyűrű új hídja, amelynek köszönhetően jelentősen bővül a körgyűrű kapacitása, a harmadik fontos fejlesztés pedig a vasúti közlekedést érinti. Megkezdődik a Déli összekötő vasúti híd tehermentesítése érdekében - valahol Dunaújváros magasságában - létrehozandó Duna-híd előkészítése. Szalóki Flórián konkrét időpontokat nem mondott a hídfejlesztésekkel kapcsolatban, de hozzátette, a hídépítéseknek az előkészítése és az ahhoz kapcsolódó fejlesztési források felhasználása a nagyszabású munkák miatt várhatóan még a mostani - 2007-től 2013-ig tartó -, uniós kötstégvetési ciklusban indulnak el, de a munkák áthúzódhatnak a 2014-2020-ra.