Simicska Lajos beosztottja vette meg a Metropol napilapot

2011.06.06. 14:31

Simicska Lajos egyik régi munkatársa, Fonyó Károly cége vette meg a Metropol napilapot.

A Metro International S.A. rövid sajtóközleményben jelentette be, hogy megállapodást kötött a Megapolis Media Zrt-vel arról, hogy utóbbi megvásárolja a magyarországi Metropol újságot kiadó céget.

A Megapolis Media Zrt-t az Igazságügyi Minisztérium online cégadatbázisa szerint június 2-án jegyezték be. Egyetlen részvényese az a Fonyó Károly, aki a Mahir Cityposter Kft. egyik vezető tisztségviselője is. Ez az a cég, aminek egyik tulajdonosa a Mahir Magyar Hirdető, amelynek viszont a mai napig Simicska Lajos a vezérigazgatója. Simicska 1993 és 1995 között a Fidesz gazdasági igazgatója,  az első Fidesz-kormány idején 1998 és 1999 között az Adó- és Pénzügyi Ellenőrzési Hivatal vezetője volt, de ma is a Fidesszel kapcsolatban álló gazdasági kör egyik legbefolyásosabb üzletembereként tartják számon.

A Metro S.A. egyben franchise megállapodást kötött az új tulajdonossal, amely ezentúl megjelenteti a lapot. A megállapodás eredményeképpen a Metropol június 6-a után már nem szerepel a Metro International konszolidált mérlegében.

A Magyar Terjesztés-ellenőrző Szövetség (Matesz) legfrissebb adatai szerint a Metropolból átlagosan 304 706 darabot terjesztettek 2011 első negyedévében Budapesten és a nagyobb magyarországi városokban. Ezzel az ország harmadik legnagyobb példányszámú sajtóterméke volt az ugyancsak ingyenes Helyi Téma (707 946) és Budapesti Piac (679 945) után. A kiadó MTG Metro Gratis Kft. az utóbbi években veszteséges volt, a Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium odalán elérhető adatok szerint a mérleg szerinti eredménye 2009-ben majdnem félmiliárd forintos mínuszt mutatott.

Az ingyenes napilap magyarországi kiadása 1998-ban indult, Metro néven, melyet 2008-ban változtattak Metropolra, a Legfelsőbb Bíróság védjegyjogi ítélete nyomán (a pert a hasonló nevű nagykereskedelmi áruházlánc indította). A Metropolnak több országban is végre kellett hajtania az átnevezést. Az 1995-ben, Svédországban alapított lapcsaládnak ma már Európa mellett Ázsiában és az amerikai kontinensen is vannak tagjai, honlapja szerint 18 országban, 15 nyelven, 17 millióan olvassák naponta. Az egyes kiadók franchise-szerződés keretében jelentetik meg saját újságjukat.