Fogyasztók megtévesztése miatt büntették százmillióra a Vodafone-t

Vágólapra másolva!
Százmillió forintos bírságot kell fizetnie a Vodafone-nak, mert a "Nyerj a Vodafone-nal" című emeltdíjas sms-játékával tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot folytatott a fogyasztókkal szemben - írja a Gazdasági Versenyhivatal közleményében szerdán. A szervezet szerint a mobiltársaság megtévesztő tájékoztatást adott a játék részvételi költségeiről és a nyerési esélyekről, valamint bizonyos esetekben lényeges információkat hallgattak el.
Vágólapra másolva!

A Vodafone 2010 júniusa és augusztusa között egy olyan sms-játékot bonyolított le, melyben tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot folytatott a fogyasztókkal szemben - közölte a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) szerdán. A szervezet emiatt százmillió forintos pénzbírságot rótt ki a mobiltársaságra.

A GVH szerint a Vodafone egyes hirdetései nem tették lehetővé, hogy a fogyasztók reális képet alkossanak a "Nyerj a Vodafone-nal" című játékról, illetve megtévesztő tájékoztatást adtak a játék tartalmáról, részvételi költségeiről és a nyerési esélyekről. A versenyhivatal azt is megállapította, hogy a mobilcég agresszív, tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot folytatott a játékban való részvételre buzdító sms-ekkel, amelyeket a már regisztrált fogyasztóknak küldtek.

A bírság meghatározásánál a GVH súlyosító tényezőként értékelte többek között azt, hogy a jogsértés közel két hónapot ölelt fel, illetve azt is, hogy a társaság intenzív kampányt folytatott. Szintén súlyosító körülményként vették figyelembe, hogy a versenyhivatal korábban már többször megállapította: a vállalkozás a fogyasztók megtévesztésére alkalmas magatartást tanúsított.