A kis- és középvállalatok kihasználták a Sziget lehetőségeit

Vágólapra másolva!
A Szigethez hasonló, jelentős méretű kulturális vagy sportrendezvények gyakran a helyi gazdasági fejlődés hajtóerői - mondta egy interjúban a fesztivál kommunikációs vezetője. Marinka Csaba szerint több kis- és középvállalat találta meg a számítását a rendezvényen.
Vágólapra másolva!

A Sziget komoly üzleti lehetőséget biztosít számos kis- és középvállalatnak (kkv), promóciós és marketingszervezetek, kézművesek, vendéglátással vagy általános karbantartással foglalkozó cégek is megtalálták a számításaikat a rendezvényen - mondta Marinka Csaba, a rendezvény kommunikációs vezetője az Élelmiszer Online című szakmai internetes oldalnak. A lapnak adott interjúban felidézte, hogy a Sziget Fesztiválnak - a KPMG könyvvizsgáló és tanácsadó társaság tanulmánya szerint - több mint 3,5 milliárd forint pozitív GDP-hatása van, 1,4 milliárd forint addicionális adó- és járulékbevételt hoz, és több mint kétmilliárd forint munkajövedelmet generál.

A számszerűsíthető gazdasági hatások mellett komoly, hosszabb távon ható turisztikai előnyt is jelent az országnak a fesztivál. Marinka szerint a sikeres rendezés komolyan hozzájárul Magyarország népszerűsítéséhez turisztikai célpontként. A kommunikációs szakember hangsúlyozta, hogy hasonló, jelentős méretű kulturális vagy sportrendezvények gyakran a helyi gazdasági fejlődés hajtóerői, hozzájárulnak a kereskedelem növekedéséhez, a szolgáltatások bővüléséhez, és nem utolsósorban jelentős munkahelyteremtő képességgel rendelkeznek.