A vállalkozások többsége még "bénázik" a marketinggel

facebook illusztrációk
Vágólapra másolva!
A cégek számára már nem drága a marketing, csak a meg kell ismerni a megfelelő eszközöket - állította a KKV Marketing Expo főszervezője. Szerinte a vevők elérése minden vállalkozás számára kifizethető, de kevés még, aki igazán jól teljesít a marketingben, a többség "bénázik".
Vágólapra másolva!

"Sok a tévhit, például, hogy a marketing drága, csak a multik játékszere, illetve hogy bonyolult feladat - egyik sem igaz" - mondta Wolf Gábor a Marketing Commando tanácsadó cég vezetője. A cégvezető ugyanakkor úgy látta, hogy sokan még nem ismerik az elérhető eszközöket. Wolf Gábor szerint "van egy mag, akik nagyon jól csinálják, de a többség még bénázik".

Szerinte nem szabad az iparági versenytársakat másolni, mert az belterjes marketinghez vezet, ahol mindenki ugyanazt csinálja, illetve azt is rossz reflexnek tartotta, hogy a cégek az árakkal akarnak versenyezni. "Ha új termék bevezetéséről van szó, akkor szinte biztos, hogy a piaci áraknál magasabb áron érdemes pozícionálni" - vélte a szakértő, aki szerint ez teremti meg egy cég piaci értékét.

A cég vezetője szerint trendnek számít, hogy a kis- és középvállalkozások (kkv-k) belépnek a marketingpiacra és "nem csak kiírják a boltra, hogy nyitva". Ehhez hozzájárult az is, hogy az online média demokratizálta, mindenki számára hozzáférhetővé tette az értékesítési eszközöket. "Régen úri szabóság volt a marketing, a web miatt konfekció lett" - magyarázta. Kifejtette, hogy egy honlap készítése, egy videó összeállítása és terjesztése, a közösségi terek kihasználása alig kerül valamibe. A Marketing Commando egy vásár és konferencia keretében is támogatja a kkv-k marketingstratégiáját, idén harmadik alkalommal rendezte meg a KKV Marketing Expót Budapesten.

A marketing showbusiness

Az Expón részt vevő Alkér Orsolya, a Csodasuli gyerekeknek szóló készségfejlesztő könyveket, játékokat kitaláló cég ügyvezető igazgatója szerint a marketing showbusiness. Szórakoztatónak kell lennie. Ha boldogok az ügyfelek, könnyebben átmegy az üzenet, amit utána másnap megvalósítanak - szerinte ezt fejezte ki az, hogy "holnaptól más péntek lesz" jelszó, ami az egyik előadásban hangzott el. Ellenben "ha nem kapják meg az energialöketet, hazamegy a résztvevő és kész, másnapra elfelejti az egészet" - vélte.

Békés Zoltán, a Mr. Sale ruhakereskedő cég vezetője elmonda, hogy cége hírleveleken keresztül kommunikál ügyfeleivel, most viszont azt tervezi, hogy az egyik hírlevélből boltértékelést csinálnak , amivel a vevők interaktív módon visszajelezhetnek. A különböző marketingeszközök közül a Facebook számukra a "fekete ló", az ott indított kampányokra nem jönnek a vevők, a hírlevélben küldött ajánlatokra azonban igen. "Van, ami működik, van, ami nem. Nem tudjuk, mi az oka" - mondta Békés Zoltán, aki szerint végeredményben az ügyfelek elégedettsége a fontos. Elmondása szerint a vásárlóik fele korábbi vevők ajánlására jön.

Mindenki nyer - ingyen

Horváth Attila, a Bélyegzőexpressz.hu vezetője elmondta, hogy ők folyamatosan keresik az ötleteket a vevők megtalálására és megtartására. Elindították blogjukat, ahol a bélyegzőket különböző módon próbálják tönkretenni: ledobták magasról, átmentek rajta kocsival, le is lőtték már - mindnek az üzenete, hogy a termék jó minőségű, tartós. A videókat egy blogra töltik, amit jóval többen olvasnak, mint ahányan vásárolnak, viszont a funkciója nem is az azonnali vásárlásra való buzdítás, hanem a vevők figyelmének megtartása. "Egy cég háromévente vesz új bélyegzőt" - mondta, a videók viszont fenntartják ezzel a cégvezetők figyelmét.