Kósa Lajos és öt másik kormánypárti polgármester újra benyújtott egy törvényjavaslatot, amellyel a közlekedési cégek bevételét növelnék, erre rákontráztak a fővárosi polgármesterek. Közben a kormány spórolni akar.

Nem adják fel a harcot a vidéki és a fővárosi polgármesterek, hogy több pénzt szerezzenek a városukban üzemelő közlekedési cégeknek. Hat vidéki kormánypárti polgármester, élükön Kósa Lajossal, a Fidesz alelnökével és Debrecen vezetőjével újra benyújtott egy törvényjavaslatot, amellyel a fogyasztói árkiegészítésről szóló törvényt írnák felül. A cél az, hogy a vidéki városokban utazók után a kedvezményes bérletekért a közlekedési cégnek járó állami támogatást, a fogyasztói árkiegészítést felemeljék.

Ezzel a javaslatukkal már szeptemberben is előálltak a képviselők, az akkori indítványukat nemrég visszavonták, hétfőn azonban újra beadták a javított verziót. Eredetileg azt szerették volna elérni, hogy a törvényjavaslat elfogadását követő 15. napon emelkedjék a fogyasztói árkiegészítés, most 2012. január 1-jei határnapot állapítanának meg.

A vidékiek javaslatára a budapesti kerületi polgármesterek közül hárman gyorsan reagáltak, ugyanúgy, ahogyan a szeptemberi akció esetében. A Bagdy Gábor fővárosi főpolgármester-helyettes által vezetett csoport kedden egy módosító javaslattal elő is állt. A vidékiek a BKV-bérletek utáni állami támogatást változatlanul hagynák, a fővárosiak azt is a vidéki bérletek után járó apanázs növelési mértékével megegyezően növelnék.

A két javaslat mindenesetre szembemegy a kormány akaratával. A kabinet által előterjesztett 2012. évi költségvetési törvényjavaslat és az azt megalapozó salátatörvény is radikálisan, 25 százalékkal vágná vissza a kedvezményes jegyek, bérletek utáni állami támogatást, jelentősen emelve az eddig kedvezményesen utazók költségeit, ezzel pedig éves szinten 16 milliárd forintot spórolna az állam.

A kérdés vélhetően csak decemberben dől el, amikor a parlament megalkotja a jövő évi költségvetésről szóló törvényt.