Nem sikerült felkészülnie a NAV-nak az új adóigazolványok kiállítására. Az adóhatóságnál annyit tudnak, hogy talán 2012 első felében lesznek új okmányok.

Nem állít ki adóigazolványokat a Nemzeti Adó- és Vámhivatal, és egyelőre nem is tudni, mikortól adja ki ismét ezeket. Amennyiben mostanság valaki ilyen dokumentumot igényel, a NAV ügyfélszolgálatán csak egy igazolást kap, ki kell fizetnie az új igazolvány árát, ám közlik vele: a kártyát majd postán kapja meg, de idén biztos nem.

Az [origo] érdeklődésére a NAV sajtóosztálya arra hivatkozott, hogy az Adó- és Pénzügyi Ellenőrzési Hivatal, illetve a Vám- és Pénzügyőrség év eleji egyesülésével nyomtatványaik, beleértve az adóigazolványokat is 2011. december 31-ig használhatók. A szervezeti változással módosult ugyanis a nyomtatványokon szereplő, a hivatalra utaló név, valamint a korábbi logó. Változott ráadásul az adóigazolvány besorolása is az okmányvédelmi kategóriákba.

Mindezekért szükségessé vált új típusú adóigazolvány bevezetése. Ez azonban egyelőre nem történt meg, még mindig az előkészületeknél tartanak. A korábbról meglévő alapanyagokkal készült igazolványok viszont októberig gyártották.

A NAV szerint az új technológiával és alapanyaggal történő adóigazolvány gyártása előreláthatólag  2012. első félévében megkezdődik. Ezért módosítani kellett az adóazonosító jelről szóló igazolásokra vonatkozó szabályokat is. Ezek ugyanis korábban csak 30-60 napig voltak érvényesek, ami azt jelentené, hogy igazolványok hiányában rendre lejárnának. Az új rendelkezések szerint az igazolások addig érvényesek, amíg az igazolványok meg nem érkeznek.