Hatszázezer magyarországi autón van hitel, tulajdonosaik közül 150 ezren rendszeresen késve fizetik a törlesztőrészleteket. A késve, vagy nem fizetők aránya folyamatosan nő - írja a Népszabadság

A 3,5 milliós magyarországi autóállományból 600 ezer érintett valamilyen hitel- vagy lízingszerződésben, a tulajdonosok közül 150 ezren rendszeresen késnek a törlesztéssel, mert a gyengülő forint miatt egyre magasabbak lettek a törlesztőrészletek - erről Lévai Gábor, a Magyar Lízingszövetség főtitkára beszélt a Népszabadságnak.

A főtitkár szerint a késve vagy egyáltalán nem fizetők aránya mind a vállalati, mind a lakossági szegmensben emelkedett. Az okok közé sorolta, hogy a portfólió 90 százaléka svájcifrank-alapú.

Évente 25 ezer autótól kénytelenek megválni a tulajdonosok vagy bérlők, s ez a szám várhatóan nőni fog. A leadott autók a főtitkár szerint nehezen értékesíthetőek, mert a fizetésképtelen ügyfelek az utolsó hónapokban már inkább csak tankolásra költenek, kevésbé vigyáznak a kocsikra, nem szervizelik, emiatt ezek a járművek korukhoz képest leromlott állapotúak.

A mérleget tovább rontja, hogy a lízingcégeknek a visszavett autók esetében cégautóadót kell fizetniük ugyanúgy, mintha új kocsit vennének, ami éves szinten több százmillió forintos költséget is jelenthet. Ennek egy részét áthárítják az autókereskedőkre, azok pedig az ügyfeleikre. Ennek megváltoztatására már tettek javaslatot - mondta a lapnak a főtitkár.