Története legjobb évét zárta a BMW-csoport

Vágólapra másolva!
Világszerte 1,67 millió autót adott el a BMW-csoport 2011-ben. A növekedés motorja az ázsiai piac volt, itt közel harmadával nőttek az eladások.
Vágólapra másolva!

A BMW-csoport 2011-ben több autót adott el, mint bármelyik más évben korábban. A konszernhez tartozó összes márka (a BMW, a Mini és a Rolls-Royce) eladásai az előző évihez képest 14,2 százalékkal, 1,67 millióra emelkedtek - közölte a társaság a Detroiti Autószalon hétfői megnyitása alkalmából.

A csoport tavaly a legnagyobb növekedést az ázsiai piacon érte el, ahol 31 százalékkal több autót adott el, mint 2010-ben, összesen 373 613-at. Legnagyobb piacán, Európában 857 792 autót adtak el, 8,5 százalékkal többet, mint egy évvel korábban. A konszern mind a három márkája eladási rekordot ért el. BMW-ből összesen 1,38 millió, Miniből 282 060, Rolls-Royce-ból 3538 darabot adtak el.

A BMW megerősítette vezető szerepét a prémiumszegmensben az Audi és a Mercedes előtt, idén pedig nagy reményeket fűznek a BMW 3-as szériájának februárban piacra kerülő új generációjához.