Eltűnnek a vevők a benzinkutakról

Boxudvar benzinkút, Fót, üzemanyagkút, töltőállomás, VPOP, zsarolás
Vágólapra másolva!
Az előző év első 11 hónapjában 7072 milliárd forintot költöttek el a vásárlók a hazai boltokban. Az üzlettípusok többségében nőtt a forgalom, miközben az üzemanyagtöltő állomások eladásai tovább csökkentek - derül ki a KSH adataiból.
Vágólapra másolva!

A kiskereskedelmi forgalom 2011 novemberében 1,1 százalékkal nőtt az előző év azonos időszakához képest, az egy hónappal korábbihoz mérten a növekedés 0,2 százalékos - közölte a Központi Statisztikai Hivatal (KSH) szerdán.

Az országos kiskereskedelmi üzlethálózatban, valamint a csomagküldő kiskereskedelemben novemberben 686 milliárd forint értékű árut forgalmaztak, míg az év első tizenegy hónapjában a forgalom 7072 milliárd forint volt. Tavaly novemberben a legdinamikusabb növekedés továbbra is az összes forgalomból kis súlyt képviselő csomagküldő hálózatban mutatkozott, az internetes értékesítés gyors térnyerése miatt.

Folytatódott az illatszerüzletek, a könyv-, újság-, papíráru- és egyéb iparcikk-, az iparcikk jellegű vegyes üzletek, valamint a bútor-, a háztartásicikk- és az építőanyag-üzletek forgalmának bővülése. Az előző hónapok csökkenése után a textil-, ruházati és lábbeliüzletek és a gyógyszer- és gyógyászatitermék-üzletek is növelni tudták eladásaikat.

Folytatódott ugyanakkor az üzemanyagtöltő állomások értékesítésének csökkenése is, 2011. novemberben 4,9 százalékos, az első tizenegy hónapban 2,2 százalékos volt az elmaradás mértéke 2010 azonos időszakához képest.

Suppan Gergely, a Takarékbank elemzője szerint az adatok meghaladják a várakozásokat. Az elemző decemberre 1 százalék körüli kiskereskedelmi forgalombővülést vár, azonban az idén januártól az szja- és áfaváltozások, valamint a szociális transzferek szűkítése miatt 1,5-2 százalékos visszaesésre számít.

A lakosság jelentősen csökkentette kiadásait a gazdasági válság hatására - derül ki a Szinapszis Kft. reprezentatív kutatásából. A felmérés szerint a felnőtt lakosság 95 százaléka érzékeli a gazdasági válság hatását, többségük (közel 60 százalékuk) jelentősen, további 35 százalékuk valamelyest mérsékelte kiadásait. Jellemzően az idősebbeket, alacsony jövedelműket érinti a megszorítás, a fiatalabbakat ez mérsékeltebben érinti. Döntően a ruházati cikkekről és a szórakozási lehetőségekről mondtak le a fogyasztók, miközben a válság a legkevésbé az egészségügyi kiadásokat érintette.