A tavalyi teljes magyarországi reklámpiac 151,47 milliárd forint volt, a reklámtortából a legnagyobb szelet - 36,2 százalék - a televízióknak jutott - derül ki a Magyar Reklámszövetség adataiból, amelyeket a Népszabadság csütörtöki számában ismertetett.
Az adatok szerint a reklámkiadások 27,5 százaléka került a nyomtatott sajtóhoz, 18,8 százalék jutott az internetre, míg a közterületi reklámokra a teljes összeg 10 százalékát költötték a hirdetők. A rádiók 4,9 százalékot hasítottak ki a reklámtortából, a mozik 0,7 százalékot, az ambient, vagyis a nem klasszikus reklámeszközök részesedése 1,8 százalék volt 2011-ben.
A Magyar Reklámszövetség immár 12. alkalommal becsülte meg a magyar reklámpiac költési adatait, ám az idén először nem a nettó, hanem a net-net, vagyis az ügynökségi jutalékot nem tartalmazó összeget becsülték, tehát a felmérés középpontjában a médiához megérkező bevétel áll - írta a lap.