Amerikai kézbe kerül a Borsodi sör

2012.04.03. 15:09

A Molson Coors tervei között szerepel, hogy bevezeti a közép-európai piacra Carling sörmárkáját. A felvásárolt StarBrev évente 13,3 millió hektoliter sört gyárt.

A Molson Coors kanadai-amerikai sörgyár a Borsodi sör új tulajdonosa. A cég kedden jelentette be, hogy megközelítőleg 780 milliárd forintért (2,65 milliárd euró) felvásárolja a Borsodi korábbi tulajdonosát, a StarBrevet. A StarBrev mögött egy kockázati tőkealap, a CVC Capital Partners állt eddig, amely 2009 decemberében vette meg az Anheuser-Busch amerikai söróriástól a céget.

Az amszterdami, illetve prágai központú StarBrev kilenc sörgyárat üzemeltet Kelet-Közép-Európában (például Csehországban a Staropramen gyártóját) és 2011-ben mintegy 206 milliárd forintos (0,7 milliárd euró) bevételt ért el. A cég évente 13,3 millió hektoliter sört termel, és 4100 alkalmazottja van, portfoliója több mint 20 márkából áll, melyek között megtalálhatóak a Borsodi, a Kamenitza, a Bergenbier, a Ozusko, a Jelen és a Niksicko. A StarBrev hivatalos forgalmazója a Stella Artois, a Beck's, a Hoegaarden, a Lowenbrau és a Leffe márkáknak is.

A Molson Coors elnök-vezérigazgatója, Peter Swinburn szerint a közép- és kelet-európai piac kezd visszatérni a gazdasági válság előtti növekedési szintre, ezért igen vonzó lehetőségeket rejt magában. A cég tervei között szerepel, hogy Közép-Európában bevezeti Carling sörmárkáját.

A Molson Coors arra számít, hogy a cég 2015-ös adózás előtti eredményéhez 11 milliárd forinttal (50 millió dollárral) járul hozzá. A tranzakció, az európai versenyhatóságok jóváhagyása után, várhatóan 2012 második negyedévében zárul. A zárást követően a StarBrev külön üzleti egységként fog működni a Molson Coorson belül, és megtartja csehországi székhelyét.

A Molson Coorst a cég közlése szerint a Morgan Stanley segítette pénzügyi tanácsaival, de az ügyletben közreműködött a Barclays Capital és a Deutsche Bank Securities is.