Turisztikailag jelentős vasútvonalak is áldozatul estek a MÁV vasárnaptól érvényes járatritkításának. Nehezebb lesz eljutni Szilvásváradra is, ahol 2011-ben a turisták közel hetvenezer vendégéjszakát töltöttek. A lobbinak köszönhetően megmenekült a Győr-Veszprém vonal - írja keddi számában a Világgazdaság.

Drámaian érintették a járatritkítások a turisztikailag jelentős vasútvonalakat, aminek következményei például a szilvásváradi vendégéjszakák számában is megmutatkozhat - írja a keddi Világgazdaság.

Hiába tiltakozott a turisztikailag jelentős vasútvonalak április 15-ével induló "ellehetetlenítése" ellen több civil szervezet is. Az Eger-Szilvásvárad vonalon hét helyett mindössze egy vonatpár maradt. Ezzel az osztálykirándulásoknak például vége, de ezt a járatritkítást minden turisztikai szolgáltatás megérzi majd  - mondta a lapnak Bödecs Barna, a Bakonyvasút Szövetség elnöke.

Szerinte a 40 fős BZ motorkocsik leállítása semmiféle megtakarítást nem fog eredményezni, sőt az infrastruktúra-fenntartás és az árbevétel-csökkenés további, nem várt költségekkel fogja növelni a MÁV veszteségeit. Eddig folyamatosan nőtt a Szilvásváradot felkereső vendégek száma. Az ezerhétszáz lakosú bükki faluban kétezer szállásférőhely várja a vendégeket, közöttük két négycsillagos szálloda is. 2011-ben a turisták megközelítőleg hetvenezer vendégéjszakát töltöttek el Szilvásváradon, a látogatók száma pedig tavaly elérte a 700 ezret a faluban és a Szalajka-völgyben.

Szaniszló László polgármester a lapnak azt mondta, hogy az önkormányzat tervei között szerepel, hogy a 2009-ben megszüntetett Szilvásvárad-Putnok közötti vasúti szárnyvonal Szilvásvárad-Csokvaomány közötti szakaszát több százmillió forintos fejlesztéssel turisztikai célra hasznosítsa. Ez négy önkormányzat - Szilvásvárad, Nagyvisnyó, Csokvaomány és Nekézseny - összefogásával valósulhat meg.

A Balassagyarmat-Ipolytarnóc vonalon is kilenc helyett mindössze három járatpár maradt, ráadásul budapesti csatlakozás sincs - mondta Bödecs Barna a Világgazdaságnak. A szövetség elnöke szerint a világörökség-várományos Ipolytarnóci Ősmaradványok bemutatóhely kis túlzással szinte hamarabb bezár, mint ahogy az új menetrend alapján az első vonat a településre ér.

A lap szerint a politikai lobbinak köszönhetően a Győr-Veszprém vonalon annyi változás lesz, hogy hatról ötre csökken a közlekedő járatpárok száma. A Nemzetgazdasági Minisztérium korábban azt mondta, hogy a változtatásokkal 12 milliárd forintot spórolnak meg a vasútnak.