A brüsszeli központú Louis Delhaize-csoport 10 millió eurós (2,8 milliárd forintos) veszteséget szenvedett el az első negyedévben, szemben az elemzők által várt 20 millió eurós profittal, és a tavalyi évben elkönyvelt 126 millió eurós nyereséggel - írja a Wall Street Journal. A belga-francia csoportnak több magyarországi érdekeltsége is van, ezek eladása egy ideje napirenden van.

A vártnál rosszabbul sikerült az első negyedév a Delhaize-csoportnak, amely a magyarországi Match, a Cora és a Profi üzletláncoknak is a tulajdonosa. A csoport forgalmának fele az Egyesült Államokból származik, ott Food Lion márkanéven futnak az üzletek, de az első negyedévben erősen visszaesett az árbevétel.

Ennek oka elsősorban az volt, hogy a társaság megpróbálta áthárítani a vásárlókra a megemelkedett beszerzési költségek plusz terhét, de az áremelés miatt sokan elfordultak a Food Liontól.

A Delhaize az első negyedévben 126 amerikai boltot bezárt, ez az átszervezés 167 millió euró kiadással járt. 510 Food Lionnal azonban azt tervezi, hogy kipofozza az év hátralevő részében. Hasonló átalakítások már történtek, ezeknek jó hatásuk volt az árbevételre. A társaság bejelentette, hogy figyelmét a jövőben a költségek csökkentésére és árainak versenyképességére fordítja, és tartja magát ahhoz a korábbi céljához, hogy 2012-ben 500 millió eurós megtakarítást valósít meg.

A magyar sajtóban a Delhaize-csoportról az utóbbi időben olyan hírek láttak napvilágot, hogy a társaság kivonulna az itteni piacról, eladná a Match, a Cora és a Profi üzletláncokat is, amelyeket viszont szívesen megvásárolna a Coop-csoport.