Magyarország egyhavi GDP-je a Panasonic vesztesége

2012.05.11. 11:38

Fennállása legnagyobb veszteségéről számolt be japán elektronikai óriás pénteken: a Panasonic 9,7 milliárd dolláros, azaz mintegy 2160 milliárd forintos mínusszal zárta az üzleti évet. A csütörtökön rekordveszteséget jelentő Sony részvényeinek ára péntekre 31 éves mélypontra zuhant.

Pénteken története legnagyobb vesztségéről számolt be a Panasonic. A japán elektronikai konszern a márciussal végződő pénzügyi évében ugyanis 9,7 milliárd dolláros nettó veszteséget volt kénytelen elkönyvelni.  Ez forintban több mint 2100 milliárdot tesz ki, ami körülbelül annyi, mint Magyarország egyhavi GDP-je.

A Panasonic arra számít, hogy idén ismét nyereséges lesz, az eredmény javulását pedig költségcsökkentéssel kívánják elérni a BBC írása szerint. A céget súlyosan érintette a dél-koreai Samsung által teremtett versenyhelyzet, a plazmatévéi iránti kereslet visszaesése, ráadásul a természeti katasztrófák Japánban és Thaiföldön is visszavetették a termelését.

A Sony részvényeinek árfolyama pénteken 31 éve nem látott mélységbe zuhant egy nappal azután, hogy rekordnak számító, 5,7 milliárd dolláros veszteségről számolt be. A négy éve folyamatosan veszteséges Sony arra számít, hogy a jelenlegi pénzügyi évében nyereségbe fordul.

Elemzők szerint ugyanakkor a befektetők nincsenek meggyőződve arról, hogy a társaság tartani tudja célkitűzéseit. A BBC-nek Yuuki Szakurai, a Fukoku Capital elemzője azt mondta, hogy a Sonynak számos nehézséggel kell szembenézni, miközben az új elnök még nem tett le az asztalra egy világos tervet, hogy hogyan fordít cége sorsán.

Mint arról korábban beszámoltunk, egymás után jelentenek be soha nem látott veszteségeket a legismertebb japán elektronikai cégek, miközben az amerikai Apple és a dél-koreai Samsung szárnyal. Az Economist brit hetilap szerint 2000 óta az öt legnagyobb japán elektronikai vállalat (Fujitsu, NEC, Panasonic, Sharp, Sony) összértéke a harmadára zsugorodott. A lap szerint még Tokió felkapott bevásárlónegyedeiben is az a helyzet, hogy az Apple-boltokban nyüzsögnek a vevők, a Sony üzleteiben viszont csak páran lézengenek.

KAPCSOLÓDÓ CIKK