Matolcsy Németországon keresztül menne keletre

2012.05.11. 14:50

Az Audi ünnepségén a nemzetgazdasági miniszter arról beszélt, hogy a német autógyár a jövőbe vezeti Magyarországot. Szerinte mindenki nyer, aki építi az iparát. Beszélt arról is, hogy a gazdaság keleti nyitása Németországgal kezdődik, mert a magyar vállalatok a németek beszállítójaként tudnak keleten piacot szerezni.

Magyarország keleti nyitást hajt végre külgazdaság-politikájában, aminek legfontosabb szereplője paradox módon Németország, mert gyakran német termékekbe integrálódva jut el a magyar teljesítmény a keleti országokba - mondta az új győri Audi-gyár ünnepségén Matolcsy György nemzetgazdasági miniszter.

Az Audi-bővítéssel eldőlt, hogy Magyarország, Győr és a magyar autógyártás a jövőhöz tartozik. Németország újból megtalált közép-európai helye szintén a jövő záloga - jelentette ki a miniszter.

Megismételte azt a gondolatát, hogy mindenki veszít, aki elveszti az iparát, és mindenki nyer, akinél az ipar épül. A csütörtöki Heti Válaszban megjelent írásában írt már erről, és arról is, hogy a távirat és a mosógép "valódi társadalmi forradalmat hozott az időmegtakarítás révén, az internet azonban nem".

Az Audi győri gyárbővítésének sikerét az biztosítja, hogy "egyértelműen a világszínvonal csúcsát képviselő" üzem épül itt - hangoztatta a beruházás pénteki ünnepségén Frank Dreves, az Audi AG termelésért felelős igazgatótanácsi tagja.

"A minőség, a bizakodás és a szigorú következetesség nélkül, amelyet itt, Győrben biztosítanak, nem lenne elképzelhető" mindez - tette hozzá. Megjegyezte: más üzemekkel együtt a gyárra jelentős szerep hárul az Audi 2020-ra kitűzött céljainak megvalósításában.

A munkálatok kiváló ütemben haladnak. Meg vagyunk róla győződve, hogy a járműgyárat a tervek szerint határidőre felépítjük - mondta az eseményen Thomas Faustmann, az Audi Hungaria ügyvezető igazgatója.

Hangsúlyozta: teljesítményük öt pillére a tisztelet minden munkás teljesítménye iránt, a döntéshozatalokban megmutatkozó bátorság, a csapatjáték, a döntések melletti elkötelezettség, valamint a munka és a termékek iránti szenvedély.

Ulrich Minke, a társaság járműgyártásért felelős ügyvezetője egyebek mellett arról beszélt: a munka 75 százalékát magyar cégek végezték, ami jól mutatja, hogy az itteni építőipar versenyképes, az Audi pedig bízik a magyar gazdaságban.

Szólt arról is: tavaly óta veszik fel az embereket a 2100 fős létszámbővítés keretében; eddig 9 millió eurót "fektetett munkatársakba" a bővítés során a cég, amelynek saját képzési központjában ezer embernek mintegy 100 ezer órányi oktatást tartottak.