Vége a 80 éves mezőkövesdi gyárnak

Vágólapra másolva!
A Remy autóipari beszállító csütörtökön bejelentette, hogy december végén bezárja mezőkövesdi gyárát. A lépés eredményeként 241 dolgozó marad munka nélkül, a beszállítóknál pedig további 100-150 embert állását veszélyeztetheti a döntés.
Vágólapra másolva!

A korábbi információknak megfelelően csütörtökön biztossá vált, hogy bezár az multinacionális autóipari beszállító, a Remy mezőkövesdi gyára. Guti Árpád, a helyi Vasas Szakszervezet vezetője az [origo]-nak azt mondta: a társaság vezetése közölte a gyár 291 dolgozójával, hogy december 31-én végleg bezárnak, addig fokozatosan állítják le a termelést és építik le a létszámot.

A mezőkövesdi egységben 1971 óta dolgozó szakszervezeti vezető hozzátette: a leépítendő dolgozók közül ötvenet átvesz a Remy miskolci üzeme, így közvetlenül 241 dolgozót érint a lépés. Beszámolója szerint a Remy illetékese csütörtökön azt mondta, a termelést Mexikóba, Kínába és Dél-Koreába telepítik, egyúttal jelezte, sajnálják a döntést, amelyet csupán gazdaságossági szempontok alapján hoztak meg.

Guti közölte, hogy a Remy felkért egy tanácsadó céget, amely segít a 241 ember elhelyezkedésében, de szerinte a többség, főleg akik a gyártószalag mellett dolgoztak, nehezen fognak munkát találni. Azt is elmondta, hogy a gyárbezárás közvetve érinti a beszállítókat is, hiszen minden bizonnyal nem tudnak majd a mexikói, dél-koreai, kínai Remy-egységekbe szállítani. Becslése szerint a beszállítóknál további 100-150 ember állása kerülhet veszélybe.

Az [origo] múlt pénteken írta meg, hogy befejeződhet a munka az üzemben, és az anyavállalat Mexikóba telepítheti a termelést. A Remy Automotive Kft. megkeresésünkre akkor közölte, az anyacég, a Remy International a közelmúltban felülvizsgálta a teljes gyártási stratégiáját. "Az európai értékesítés továbbra is alatta marad annak, amit a belátható jövőre vonatkozólag reméltünk. Az alacsony értékesítés miatt a mezőkövesdi termelést jelentősebb beruházás nélkül átvehetik más telephelyeink Mexikóban, Kínában, Dél-Koreában és Miskolcon" - derült ki a cég közleményéből. A környékbeliek már hetek óta beszéltek arról, hogy vége a gyárnak, de a csütörtöki bejelentésig még senki nem tudott biztosat. Volt dolgozó, aki sírva fakadt a hír hallattán. (Mezőkövesdi riportunkat itt olvashatja el.)

A Remy döntése egy több mint 80 éves történetnek vet véget. A mezőkövesdi üzem elődje a Bosch 1928-ban alapított javítóműhelye volt. A városi üzem a szocializmusban 1952 után az Autovill vállalaté lett, majd 1995-ben vette meg a Remy. A cég többek között a Caterpillarnak, a DaimlerChryslernek, a Deutznak és a Volvónak szállított be alkatrészeket.

Fotó: Hirling Bálint [origo]
Egy 80 éves történet vége