Jól keres az olimpián az Adidas

Vagyonokat költött a német sportmárka az olimpiára, de úgy fest bejött a stratégiája. Szemben a Nike-al és a Pumával egyre növekvő bevételekkel és nyereséggel számol.

Az Adidasnál arra számítanak, hogy az olimpia megdobja második negyedévük forgalmát, így az éves profitvárakozásukat is emelték. A cég vezérigazgatója, Herbert Hainer a Wall Street Journal beszámolója szerint azt mondta, hogy az olimpia lökést adhat az "egészségesebb életmód és a sportolás  globális megatrendjénk".

A szép szavak mögött a cég reményei szerint 15-17 százalékos idei bevétel-növekedés és 12-17 éves profitnövekedés áll majd.

A német cég 155 millió dollárt (megközelítőleg 46,5 milliárd forintot) költött olimpiai szponzorációra, részben egyes sportolók támogatására, így próbálja meg beérni a világpiacon vezető Nike-ot. Az német céget hirdetik például Yohan Blake és a Tyson Gay futók.

Az Adidas már a futball Európa Bajnokságot is jelentős összegekkel támogatta, hat csapatnak, többek között a nyerteseknek is hivatalos szponzora volt.

A WSJ cikke szerint a szponzorációs befektetések megtérültek. A cég második negyedéves profitja 165 millió euró (megközelítőleg 44,8 milliárd forint) volt, ami 18 százalékkal magasabb az előző évinél. Elemzők korábban 158 millió eurós euró (megközelítőleg 44,2 milliárd forint) nyereségre számítottak.

Az Adidasnak ráadásul úgy sikerült sikereket elérni, hogy közben két fő riválisa a Nike és a Puma nyeresége várhatóan csökken. A Nike növekvő marketingköltségei, és a lassuló kínai növekedés miatt számol alacsonyabb nyereséggel. A Puma az európai válságra hivatkozva jelezte két hete, hogy éves profitvárakozását csökkenti.

Eközben az Adidas a kínai piacon is 13 százalékkal növelni tudta eladásait, a céget csak az általa 2005 óta tulajdonolt Reebok húzza vissza, ennek a márkának ugyanis a második negyedévben 26 százalékkal csökkentek az eladásai.