Visszaszerezné iparági vezető szerepét a Yahoo

Vágólapra másolva!
Homályosak a Yahoo új vezérigazgatójának tervei, de a kiszivárgott információk szerint a cég berkein belül a hangulat pozitív irányba változott, miután Marissa Mayer ismertette terveit. Az új pénzügyi vezető kijelölése is beleillik a Mayer érkezése óta zajló megújulási folyamatba. 
Vágólapra másolva!

A cég nemrég kinevezett vezérigazgatója, Marissa Mayer állítólag felvázolta elképzeléseit, melyeket nagyon pozitívan fogadtak a cég berkein belül. Az utóbbi időkre jellemző bizonytalanságok és vezetői válságok után (egy éven belül három CEO váltotta egymást) mindenképp pozitív fordulatot jelent egy jól körülhatárolt jövőkép kijelölése. A céghez közel álló források szerint a CFO Google-nál megszerzett hírneve és az utóbbi időben bevezetett intézkedések, úgy mint az ingyenes étkezés bevezetése és a céges iPhone telefonok pozitív hatást gyakoroltak a cégnél uralkodó légkörre.

Nem sok információ jelent meg az elhangzottakról, mivel a cégnél kiemelten ügyelnek arra, hogy az utóbbi időszakokban jellemző kínos sajtómegjelenéseknek véget vessenek. Mayer állítólag hangsúlyozta a Yahoo webes szolgáltatásának személyre szabását és a mobil alkalmazás fejlesztésének fontosságát, de mindezek csupán általános iparági trendek. A hírek szerint annak ellenére, hogy pusztán a legaktuálisabb iparági témákról volt szó, már ezt is pozitívan fogadták a cégnél, mert az emberek hiteles személynek tartják az ex-google vezető Mayert. Mayer még múlt héten prezentálta elképzeléseit az igazgatótanácsnak, kiemelve a felhasználóbázis növelésére és a reklámozás felfuttatására teendő terveit.

A cégnél továbbá kinevezték az új pénzügyi vezetőt Ken Goldman személyében, aki korábban a webes biztonsági szoftvereket gyártó Fortinetnél dolgozott. A vérfrissítés összhangban van a Mayer érkezésével kezdődött átszervezésekkel.

Mindenesetre Mayer nevéhez eddig csak az alkalmazotti juttatások bevezetése köthető, az árbevétel és felhasználóbázis felfuttatásának tervével még nem állt a nyilvánosság elé. Sok elemző szkeptikus kezd lenni, mert úgy érzik a Yahoo a webes technológiára és a termékekre próbál fókuszálni ahelyett, hogy az online tartalmait fejlesztené.

A részvény árfolyama 2 százalékot esett a tegnapi kereskedésben és a zárás után már nem történt jelentősebb elmozdulás.

Yahoo

Forrás: [origo]