Megtévesztő reklámok miatt büntetett a GVH

Vágólapra másolva!
Két fogyasztói csoportokat szervező céget bírságolt meg a GVH, mert a társaságok a fogyasztókat megtévesztő hirdetéseket tettek közzé.
Vágólapra másolva!

A fogyasztók megtévesztése miatt a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) összesen 4,4 millió forintos büntetést szabott ki két fogyasztóicsoport-szervező cégre, az Euromobilien Pénzügyi Szolgáltató Kft.-re, valamint az Orion Lux Tanácsadó Kft.-re.

A GVH közölte, azért indított vizsgálatot a cégek ellen, mert azok az elmúlt években megjelent hirdetései kifogásolhatóak voltak. Az eljárásokban a versenyhivatal egyebek között azt vizsgálta, hogy az átlagosnál jóval kiszolgáltatottabb helyzetben lévő, jellemzően anyagilag megszorult, a hitelintézetek banki szolgáltatásaiból kirekesztett fogyasztók a hirdetések, tájékoztatások alapján tisztában lehettek-e a fogyasztói csoport konstrukció lényeges elemeivel. A hirdetések vizsgálatát követően a GVH megállapította, hogy a fogyasztók számára a hirdetésekből nem derült ki, hogy a vállalkozások kizárólag fogyasztói csoportok szervezésével foglalkoznak. Nem derült ki az sem, hogy a vállalkozások a kínált konstrukcióban nem nyújtanak kölcsönt, holott a reklámokban használt fordulatokból a fogyasztó erre a következtetésre juthatott.

A hirdetések nem szolgáltak egyértelmű információval a fogyasztói csoportok lényeges tulajdonságairól sem, köztük arról sem, hogy az adott szolgáltatás nyújtására belső hitelezéssel kerül sor, valamint, hogy a fogyasztói csoport tagjai nem pénzhez, hanem vásárlói joghoz jutnak. A Gazdasági Versenyhivatal közölte, hogy mindkét vállalkozás esetében megtiltotta a vizsgált és kifogásolt tartalmú tájékoztatások további megjelentetését, valamint a jogsértés súlyára, a kifogásolt hirdetések megjelenésének intenzitására, a vállalkozások felróható magatartására tekintettel az Euromobilien Kft.-t 912 ezer, az Orion Lux Kft.-t 3,4 millió forint bírság megfizetésére kötelezte.