Továbbra is kiemelkedő formában van az amerikai autópiac az alacsony hitelkamatoknak köszönhetően. A bővülést a múlt hónaphoz hasonlóan ezúttal is a Toyota és a Honda vezette, míg a General Motors, a Ford és a Nissan jelentősen lemaradt a versenyben. Azonban évesített szinten így is az idei szeptember volt a legjobb hónap az autógyártók számára 2008. március óta.

 

A Toyota 42 százalékkal növelte eladásai számait az amerikai piacon az elemzők által várt 36 százalékhoz képest annak ellenére, hogy jelentős mértékben, 15 százalékkal visszavágta ösztönző jutalékszintjét. Az autógyártók iparági szinten 9,6 százalékkal, autónként 2405 dolláros szintre csökkentették a kereskedőknek adott jutalékokat.

A Honda 31 százalékos bővülést ért el a várt 26 százalékhoz képest, míg a Chrysler 12 százalékos mértékben tudott növekedni a konszenzus 6 százalékos várakozásához képest. Összességében 14,94 millió autót adtak el az USA-ban szeptember folyamán éves szinten a szezonális hatásokkal számolva, ez a szám a legmagasabb 2008 március óta, ami egyértelműen jelzi  a kilábalást az autóiparban.

A General Motors ezúttal csupán egy szerény bővülést tudott elérni, 1,5 százalékkal növelte értékesítéseit, míg a Ford 0,2 százalékos csökkenésről számolt be a múlt hónap folyamán. A Nissan amellett, hogy a japán-kínai konfliktus legnagyobb vesztese, és így Kínában jelentős bevételkieséssel kell, hogy számoljon, az amerikai piacon is elmaradt versenytársaitól. Szeptember folyamán ugyanis 1,1 százalékkal csökkent éves alapon az általa eladott autók száma, igaz ez a csökkenés kisebb volt, mint az elemezők által várt 2,1 százalékos visszaesés.

A luxusautók piacán nem történt változás, továbbra is a Mercedes vezet a BMW és a Lexus előtt, mely utóbbi még mindig nem tudta visszaszerezni a tavalyi cunami előtt 11 évig fenntartott első helyezését. Ugyanakkor a két német gyártó nyomában halad, hiszen a legnagyobb mértékű növekedést a Lexus érte el ebben a szegmensben 36 százalékos bővüléssel, melyet az Audi követ 26 százalékkal.

General Motors (NYSE)