Mindenkit ver a Coca-Cola

2012.10.03. 14:38

Az üdítőgyártó ismét vezeti a világmárkák rangsorát, amelybe az idén bekerült a Facebook, a Prada és a Ralph Lauren is.

Az amerikai Interbrand Corp. tanácsadó vállalat 2012 Best Global Brands globális márkarangsorában nem történt helycsere a lista élén, változatlanul a Coca-Cola az első, lejjebb azonban már nagyobb volt a mozgás. A tőkeérték, a pénzügyi eredmény, illetve a fogyasztói magatartásra gyakorolt hatás alapján felállított rangsorban a legnagyobb tíz között a világ autógyárait a tavaly még tizenegyedik japán Toyota képviseli - a 10. helyen.

A százas listára új szereplőként a Pampers, a Facebook, a Prada, a Kia, a Ralph Lauren és a MasterCard került fel. A részvénykibocsátással nagy vihart kavart Facebook a 69. helyezéssel nyitott a rangsorban. A legnagyobb előrelépést az Apple, az Amazon, a Samsung, a Nissan és az Oracle érte el.

A legnagyobb esést a rangsorban az okostelefon-gyártók listáját korábban a BlackBerry készülékkel vezető Research in Motion (RIM) szenvedte el: a 93. helyre zuhant vissza az idei rangsorban a 2011-es 56. helyről.

Az okostelefon-gyártókat az első tíz között az idén az Apple és a Samsung képviseli. Az Apple a második helyre lépett elő a 2011-es nyolcadik helyről, a Samsung pedig a kilencedikre a tavalyi 17.-ről.

Az első tíz között a harmadik helyen az IBM áll, egy helyezéssel alacsonyabban a tavalyinál. A Google az idei rangsorban is megőrizte a negyedik helyet. A Microsoft a tavalyi harmadik helyről az idei rangsorban az ötödikre, a Google mögé esett vissza. A GE az ötödik helyről a hatodikra, a McDonald's a hatodikról a hetedikre, az Intel pedig a hetedikről a nyolcadikra csúszott le.