Olcsó hamburgerekkel küzd a McDonald's

Vágólapra másolva!
A McDonald's kuponokkal és takarékos menükkel próbálja megtartani fogyasztóit legfontosabb európai piacain. A kérdés, hogy a nyereség ezt mennyire sínyli meg.
Vágólapra másolva!

A McDonald's attól tartva, hogy pénzszűkében lévő fogyasztói elpártolnak tőle, akciós menüket kínál Németországban, Franciaországban és Lengyelországban - írja a Wall Street Journal.

Az európai piac stabilizálása különösen fontos számára, ugyanis innen jön bevételeinek és működési nyereségének mintegy 40 százaléka, de a kontinensen tapasztalható lassuló növekedés lerontja a cég eredményeit.

A gyorsétteremlánc Németországban 1400, Franciaországban 1200 egységgel van jelen. A német fogyasztóknak egyet fizet, kettőt kap kuponokat osztogatnak a Big Mac és Chicken McNugget's termékekre, illetve egy "McDeal" keretében 3,79 euróért adnak szendvicset, sült krumplit és innivalót. Franciaországban a "Eurosaver" néven futó akcióban két szendvics 2 euróba kerül. Lengyelországban a "2 for U" menüben a hamburger és sült krumpli kombináció 1,59 dollárnyi zlotyba kerül.

Nem ez az első alkalom, hogy a McDonald's akciózik Európában, de az szokatlan, hogy ilyen széles körben - jegyzi meg a gazdasági lap. "Rendkívül fontos, hogy stabilizálja a helyzetét Európában" - mondta a Barclays elemzője, Jeffrey Bernstein. Úgy gondolja, hogy ezzel a lépéssel valószínűleg meg tudják majd tartani fogyasztóikat, de a nyereség megsínyli majd. "Időbe fog telni, mire a vásárlók visszatérnek a normális rendelésekhez" - tette hozzá.

Nyáron már bejelentett egy takarékossági lépést a lánc. Akkor közölték, hogy több csirkehúsos étel lesz a menüsorban a drágább marhahús helyett.