Gyengébb negyedév
2009 utolsó negyedéve óta a leglassabb negyedéves árbevétel növekedést produkálta a világ legnagyobb luxusipari cége, az LVMH. Az árbevétel organikus növekedése, ami kiszűri a devizaárfolyam változásokat és az akvizíciókat 6 százalék volt a harmadik negyedévben, ezzel alulmúlta a Bloomberg által megkérdezett 10 elemző 7 százalékos várakozását.
A 6,9 milliárd eurós tényadat szerint 15 százalékkal növekedett az időszak során az árbevétel, ami felülmúlja a 6,88 milliárd eurós Bloomberg konszenzust.
A menedzsment az európai gazdasági lassulás ellenére megerősítette 2012-es várakozását. A konszern továbbra is folytatni kívánja terjeszkedését a legígéretesebb piacokon, ezzel megerősítve vezető pozícióját a luxusiparban.
További lassulás várható
Kevesebb, mint a felére eshet vissza a luxustermékek értékesítésének bővülése a tavalyi 13 százalékról a Bain & Co. tegnap közzétett előrejelzése szerint. Az elemzés 212 milliárd eurós luxuskiadásokkal számol, ami 5 százalékkal haladja meg a 2012-es értéket a devizaárfolyam változások kiszűrése mellett.
Az elkövetkezendő 2013-15-ös időszakban a luxuscikkek értékesítése éves szinten 4-6 százalékkal növekedhet a prognózis szerint. Az egyes márkák között azonban éles különbségek alakulhatnak ki, az egyik véglet nem tud majd lépést tartani a gyorsuló ütemben változó piaccal, míg a másik igazodni fog a demográfiai és a divatváltozásra - mondta el Claudia D'Arpizio, az elemzés egyik szerkesztője.
A befektetők eladással reagáltak az vállalati és iparági szinten egyaránt begyűrűző lassulásra. Jelenleg az LVMH számít a CAC40 leggyengébben teljesítő komponensének 1,5 százalékos gyengülés mellett.
LVMH (Euronext Paris)