Tőzsdeadaton spórolnak a brókerek

Vágólapra másolva!
Jelentős mértékben csökken a Bloomberg által értékesített Bloomberg terminálok száma idén, ami azt jelzi, hogy a döntéshozók már nem csak a munkaerőn, hanem a pénzügyi információk megszerzésén is spórolnak. Elsősorban az elemzőházak és befektetési bankok fogják vissza keresletüket, míg a befektetési alapok és hedge fundok továbbra is igénylik az egyik legjelentősebb tőzsdei információforrás használatát. 
Vágólapra másolva!
A Bloomberg terminálok olyan kihelyezett számítógépek, amelyeken keresztül a pénzügyi elemzők, brókerek, alapkezelők széles körű pénzügyi információkhoz férnek hozzá pénz- és tőkepiacokkal kapcsolatban. Legyen szó a vállalatspecifikus pénzügyi adatokról, kereskedési adatokról, kötvénypiaci adatokról, vagy a legfrissebb hírekről, a Bloomberg terminálok a pénzügyi szakma legféltettebb hír- és adatforrásai. Az egyéves előfizetés a Bloomberg terminálra nagyjából 20 000 dollár körül alakul (nagyjából 4,5 millió forint).


A napokban jelentette be a Bloomberg elnöke, hogy az ide első kilenc hónap során a cég mindössze 1000 új terminált helyezett ki, szemben például a tavalyi év 13 763 egységével. Már ez is elmaradt az elvárt 15 000 termináltól, így a jelenlegi értékesítési számok alapján nagyon valószínű, hogy a cégre korábban jellemző kétszámjegyű növekedés már a múlté. A Bloomberg árbevételének nagyjából 78 százalékát adó terminál értékesítő szegmens növekedése azért is nagyon fontos, mert az idáig veszteségesen működő média érdekeltségek működését ebből tudja eltartani a cég.

Forrás: [origo]

A Bloomberg médiarészlegéhez tartozó Bloomberg Businessweek című kiadványon kívül a nemrég indított sport, jogi és kormányzati témájú szolgáltatások is veszteségesen működnek. A cég vezérigazgatója megjegyezte, hogy ezeknek a szolgáltatásoknak a napjai meg vannak számlálva, mivel nem fognak mindegyikhez ragaszkodni.

A vezetőség szerint az úgynevezett sell-side cégek (brókercégek, elemzőházak, befektetési bankok) részéről érezhető leginkább a kereslet visszaesése. Több nagy befektetési bank számolt be létszámleépítésekről, és ugyanezek a cégek fogják vissza a Bloomberg szolgáltatások iránti keresletüket. A cél egyértelmű, költségcsökkentésekkel próbálják meg enyhíteni az eredményességre nehezedő nyomást. A Bloomberg terminál értékesítési részlegénél ezek a cégek generálják a bevételek 40 százalékát, szemben a buy-side (hedge fundok, befektetési alapok, nyugdíjalapok) ügyfelek 60 százalékos részesedésével. Az utóbbiak által generált kereslet továbbra is növekszik Dan Doctoroff, a cég vezérigazgatója szerint.