Tavaly érkezett az Apple kiskereskedelmi guruja a vezérigazgatói székbe, de eddig nem tudta talpra állítani a JC Penney-t. Az elmúlt negyedévben tizenháromszor akkora volt a veszteség, mint az elemzők hitték, miközben az értékesítés több mint egynegyedével csökkent egy év alatt. Mélyrepülésben a részvény, ami akár magával ránthatja a szektor többi szereplőjét is a nyitásban.


 

A várt 7 centes egy részvényre eső veszteség helyett 93 centes veszteséget jelentett az imént a JC Penney (NYSE) az elmúlt negyedévéről (ez ráadásul már a speciális, egyszeri tételektől tisztított eredmény). A kiskereskedő árbevétele is lényegesen alacsonyabb lett a várakozásoknál, a 2,93 milliárd dollár mintegy 10 százalékkal elmarad az elemzők által prognosztizált 3,27 milliárd dollártól.

A kiskereskedő összehasonlítható alapon számított, azaz csak a legalább egy éve nyitva tartó üzleteit figyelembe vevő értékesítése 26,1 százalékkal csökkent 2011 azonos időszakához képest. Ez egy kiskereskedő cég esetében lényegében összeomlással egyenlő.

A JC Penney tehát továbbra is küzd a talpra állással, dacára annak, hogy a vezérigazgató, Ron Jonhson egyenesen az Apple-től érkezett. Johnson alkotta meg az Apple minden vitán felül kirobbanóan sikeres saját kiskereskedelmi láncát, ezért hatalmas reményeket fűzött a cég a tavalyi érkezéséhez. A JC Penney alapjaiban szervezi át az üzleteit, és rendkívül agresszív promóciókkal és kedvezményekkel igyekszik ismét visszacsábítani a vevőket, eddig kevés sikerrel.

A JC Penney részvényei már 12százalékos mínuszban járnak a nyitás előtti kereskedésben, 20 dollár alatt készül nyitni a papír. Ezzel összesen több mint 45 százalékra dagadt az év eleje óta elszenvedett esés, miközben a legfontosabb versenytársak kisebb-nagyobb emelkedést mutathatnak fel 2012 eleje óta.

JC Penney (NYSE)