Kiugró mértékben növekedett az eladott tabletek száma Kínában a harmadik negyedév során az Analysys International adatai szerint. A világ egyik legnagyobb országában annak ellenére nőtt meg a kereslet a technológiai kütyü iránt, hogy a világsajtó tele van a borús kínai növekedésre vonatkozó jóslatokkal.
A harmadik negyedévben 62,5 százalékos volt éves alapon a növekedés üteme. A tavalyi év azonos időszakában 1,6 millió tabletet értékesítettek Kínában, idén viszont 2,6 millió darabra rúgott ez a szám. A lendületes bővülésben nagy szerepe volt az Apple-nek, aki a 2,6 milliós forgalom 71,4 százalékát vitte el. A második helyre a Lenovo került, 10,5 százalékos részesedéssel.
A második negyedévhez képest az Apple 71,4 százalékos részesedése (1,85 millió darab) némi csökkenést mutat, egy éve 1 százalékponttal volt nagyobb a tortából a vállalat szelete.
Ezen adatok alapján az iPad értékesítés aránya a kínai eladásokban elmarad attól, ha a világszerte eladott iPadek arányát vizsgáljuk az összértékesítéshez viszonyítva. Becsléseink alapján akár ennél nagyobb is lehetett az Apple részesedése a kínai piacon, optimista esetben akár 2 millió iPad is gazdára lelhetett Kínában az elmúlt negyedév során, de erről igazán pontos információt valószínűleg soha nem kapunk majd.
Szintén az Apple-t érintő kisebb hír, hogy hosszú várakozás után végre közzétette a cég, hogy ezen a héten pénteken indul a csúcskategóriás asztali számítógép, az iMac értékesítése. A rég várt új modelleket több mint egy hónapja, az iPad minivel egyidőben mutatta be a társaság, de eddig nem volt biztos dátum az indulásra. Az új iMacek és kivehetik a részüket a nagy karácsonyi hajrából, bár érdemes kiemelni, hogy kifejezetten professzionális felhasználóknak szánt, drága gépekről van szó, így igazán jelentős változást nem okoz majd a értékesítésekben.
Az Apple közel 1 százalékos csökkenéssel, hajszálnyival 580 dollár alatt készül nyitni.
Apple (Nasdaq)