Távol tartja magát a Coca-Cola a gyerekektől

Vágólapra másolva!
Önkorlátozást vállalt a gyerekeknek szóló hirdetésekben az élelmiszeripar több szereplője. Nem helyeznek el reklámot olyan környezetben, ahol sok gyerek találkozhat vele, és az iskolákat is elkerülik.
Vágólapra másolva!

A gyermekeknek szóló élelmiszerreklámok önkéntes korlátozását vállalta nyolc jelentős magyarországi vállalat egy szerdán aláírt egyezményben.

A dokumentumban az áll, hogy a cégek nem hirdetik áruikat - a kifejezetten a gyermekek táplálkozási igényeire szabott termékek kivételével - olyan médiaközönségnek, amely legalább 35 százalékban tizenkét évesnél fiatalabb gyermekekből áll. Így például az édességreklámok nemcsak a gyermek-, hanem a családi filmek elől is eltűnnek.

A megállapodást a Coca-Cola, a Danone, a Ferrero, az Intersnack, a Kraft Foods, a Mars, a Nestlé és az Unilever képviselői írták alá. A cégek vállalják azt is, hogy interneten, valamint saját honlapjukon is korlátot szabnak hirdetéseiknek, emellett nem folytatnak termékekkel kapcsolatos kommunikációt az általános iskolákban, kivéve, ha ezt az iskola vezetése kéri.

Fazekas Ildikó, az Önszabályozó Reklámtestület főtitkára emlékeztetett arra, hogy a vállalás az Európai Bizottság 2005-ben indult kezdeményezése nyomán született, amely arra bátorította a vállalatokat, hogy tegyenek az egészséges életmód előmozdításáért. Az EU-vállalást többek között Portugália, Lengyelország és Belgium vállalatai már adaptálták, és létrehozták saját helyi platformjaikat.