456 millió dolláros negyedik negyedéves nyereségről számolt be a világ legnagyobb mélytengeri olajkutak fúrásával foglalkozó cége, a Transocean. Legutóbb három éve, azaz 2009 utolsó három hónapja során volt arra példa, hogy profittal zárjon az olajipari társaság. Az egyszeri tételektől tisztított egy részvényre jutó nyereség 0,91 dollár volt, szemben az elemzők által várt 0,82 dolláros várakozással. A 2,33 milliárd dolláros árbevétellel viszont nem sikerült hozni az elemzők által várt 2,36 milliárd dolláros értékesítést.
Január közepén derült ki, hogy Carl Icahn milliárdos befektető 1,56 százalékos részesedést szerzett a Transoceanben, melyet január végéig egészen 5,61 százalékra hizlalt fel, ezzel a Bloomberg adatai szerint a legnagyobb tulajdonossá lépett elő. Icahn már ekkor nem rejtette véka alá, hogy részvényenként 4 dolláros osztalékfizetést szeretne kicsikarni, amit a vállalat hatalmas, mintegy 6 milliárd dolláros készpénzállományával hozható összefüggésbe. Eközben a társaság menedzsmentje 2,24 dolláros részvényenkénti osztalékfizetést javasol. A végső döntés a május 17-i közgyűlésen születhet meg.
A Transocean még a mexikó-öbölbeli katasztrófával hívta fel magára a figyelmet, aminek ügye idén zárult le, végül 1,4 milliárd dolláros büntetést és kártérítést kellet fizetnie a társaságnak. A fúrótornyokat építő és üzemeltető társaság tulajdonában volt a Deepwater Horizon nevű nyílt tengeri fúróállomás, amely a BP Macondo nevű olajkútját termelt szénhidrogént. A Deepwater Horizonon történt a 11 halálos áldozattal és rekord méretű tengeri olajszennyezéssel járó baleset 2010-ben.
A piaczárás után közzétett gyorsjelentésre nem mozdult el nagyobb mértékben a Transocean árfolyama. 0,7 százalékkal került feljebb a kurzus az elektronikus kereskedés során.
Transocean (NYSE)