33 éves mélyponton az olasz autóipar

2013.01.03. 8:30

Komor évet tudhat maga mögött az európai autóipar. Olaszországban 33, míg a franciáknál és a spanyoloknál 15 illetve 23 éves mélypontra süllyedt az eladott gépjárművek száma 2012-ben.

Bár a német adatokra még várunk, két másik meghatározó európai országban jelentős mértékben esett a 2012 decemberi autóértékesítési adat. Tavaly Franciaországban 14 százalékkal, Spanyolországban pedig 13 százalékkal esett vissza az eladott gépjárművek száma. A leggyatrábban pedig az olasz piac szerepelt, 19,9 százalékkal kerültek lejjebb a mutatók, egész évre vetítve 1,4 millió adásvételt bonyolítottak le, ami 1979 óta a legalacsonyabb szintet jelenti.

A halovány teljesítményre reagálva Filippo Bernacchi, az olasz autókereskedők egyesületének, a Federauto elnöke elmondta, Olaszországban túlzott adóteher nehezedik az iparágra, ami ellehetetleníti a nyereséges működést. Bernacchi a jövőt illetően sem éppen optimista, 2013-ban 1,33 millió eladott autóval számol.

Más elemzői vélemények pedig arra hívják fel a figyelmet, hogy az iparág vesszőfutásának több elszenvedője is lehet. Az autógyártókon kívül még az acélipari szereplőket érintheti érzékenyen az eladások kiábrándító volumene - olvasható a Nomura elemzésében.

Vállalatokra vetítve a legnagyobb csalódást a Ford keltette, december során Franciaországban 40, Spanyolországban 31 és Olaszországban 33 százalékkal esett vissza az amerikai autógyártó forgalma. A Volkswagen sem büszkélkedhet szép számokkal, ugyanis a legnagyobb európai autógyártó értékesítése a fenti piacokon sorra 25, 31 és 33 százalékot zuhant.

Volkswagen (Xetra)

A fentiek fényében nem sok jóra számíthatunk a németektől sem, a legnagyobb európai piacról ma közöl számokat az ACEA.

KAPCSOLÓDÓ CIKK