Megtévesztő reklámokért büntették meg a CBA-t

2013.01.04. 13:07

Harmincmillió forintra bírságolta meg a versenyhivatal a CBA-t azért, mert az üzletlánc két éven át rendre nem teljesítette a hirdetési újságjaiban ígért akciók feltételeit.

A Gazdasági Versenyhivatal tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat miatt 30 millió forint bírságot szabott ki a CBA Kereskedelmi Kft.-re - közölte a GVH pénteken.

A versenyhivatal azért indított vizsgálatot a vállalkozással szemben, mert a 2010. május 20. és 29. között érvényes, a CBA-üzlethálózat egészét érintő reklámújságját úgy jelentette meg, hogy az abban feltüntetett egyes termékek ára nem volt azonos az ország dunántúli régiójában található CBA-üzletekre érvényes árakkal.

A CBA nem gondoskodott továbbá arról, hogy a termékeket elérhetővé tegye a fogyasztók számára minden franchise-üzletében, így a fogyasztók több terméket nem tudtak megvásárolni a nagykanizsai és a zalaegerszegi CBA-üzletekben - állapította meg a GVH.

A GVH szerint a cég nem alakította ki az akciótartáshoz szükséges rendszert, így a fogyasztók bizonyos esetekben az országos akcióban közölt áraknál magasabb összeget fizettek az egyes termékekért.

A bírság meghatározásánál a Versenyhivatal figyelembe vette, hogy a hirdetések több mint két éven át jelentek meg, így a fogyasztók széles körét érte el, továbbá azt is, hogy a jogsértést a piac egyik jelentős szereplője követte el - áll a közleményben.