Több ezer embert vesz fel a Ford nagyratörő terveihez

Vágólapra másolva!
Tovább bővítené alkalmazottainak számát a Ford az USA-ban, aminek keretében 2200 új embert vennének fel. Az autógyártó jelentős fejlesztéseket és terjeszkedést szeretne megvalósítani szerte a világban, és ehhez több "fehér-galléros" munkásra van szüksége. Így folytatódik a vállalat évek óta tartó amerikai növekedése, ezzel szemben Európában jelentős leépítéseket hajtanak végre az autópiac itteni visszaesése miatt.
Vágólapra másolva!

Bővíteni szeretné alkalmazottainak számát a Ford, a legfrissebb bejelentések szerint 2200 úgynevezett "fehér galléros" embert vennének fel az USA-ban a gyártás támogatására. Ennek keretében többnyire fejlesztő mérnököket, IT szakembereket, és egyéb elméleti munkát végző személyeket keresnek. A cégnél úgy nyilatkoztak, hogy a felvételek többnyire az üzemanyag-hatékony járművek termékpalettájának bővítése, és fejlesztése miatt szükségesek.

A vállalat ugyanis jelentős terjeszkedésekre készül világszerte. Kínában a mostani 5-ről 15-re kívánják emelni az értékesített járműtípusok számát, Dél-Amerikában újra felfuttatnák piaci jelenlétüket, míg Európában 15 teljesen új modellt, vagy felújított régi típusú járművet szeretnének bevezetni. Ezen túl az amerikai autóipar is hasít, az eladott autók száma öt éves csúcsra emelkedett, így azon a piacon sem szabad lemaradnia a társaságnak.

Ez az utóbbi évtized legnagyobb méretű munkaerő felvétele lenne, és az autógyártó már amúgy is félúton jár a 2015 végéig kitűzött céljához, hogy addig 12 ezer új embernek adjon munkát. A Ford a "fehér galléros" munkásainak számát már 13,6 százalékkal növelte 2009 óta.

Az amerikai terjeszkedéssel szemben Európában viszont jelentősen leépíti tevékenységét az autógyártó. Ennek hátterében az egyre zsugorodó európai autóipar állhat, a gyatra keresletre hivatkozva a Ford összesen 5700 embertől vált meg a régióban, a kapacitásainak pedig mintegy 18 százalékát építette le.

A régióban a legtöbb autógyártó folyamatosan szenved a piac visszaesésétől, többek között a Renault és a Peugeot is gyárbezárásokra, elbocsátásokra kényszerült emiatt.