Az előremenekülő cégek nyertek a karácsonnyal

Vágólapra másolva!
Négy év után először nőtt kissé karácsonykor az előző évnél nagyobb forgalmat bonyolító kis- és középvállalkozások aránya egy felmérés szerint. Kimutatható, hogy azok voltak a nyertesek, akik többet reklámoztak.
Vágólapra másolva!

Négy szűk esztendő után kismértékben javult a kis- és közepes vállalkozások karácsonyi forgalma 2012-ben - derül ki a Marketing Commando 2013 januárjában végzett 2000 fős online felméréséből.

A Marketing Commando öt éve vizsgálja a kkv-k karácsonyi forgalmának és marketingaktivitásának alakulását. A 2012-es karácsonyi szezon kismértékű, de határozott változásokat mutat 2011-hez képest.

A korábbihoz viszonyítva 2 százalékkal, 36 százalékról 38 százalékra növekedett a nagyobb forgalmat elkönyvelő cégek aránya 2012 karácsonyán. Ugyanakkor két százalékkal 24-ről 22 százalékra csökkent azok aránya, akik ünnepi forgalma csökkent. A válaszadók 40 százaléka nyilatkozott úgy, hogy nem változott az ünnepi forgalma 2012-ben, ez a szám megegyezik az előző évi adatokkal.

"Megfordulni látszik az évek óta tartó negatív tendencia, és 2009 óta a tavalyi karácsonyi forgalom mutatja a legjobb eredményeket, de még mindig jóval elmarad a válság előtti számoktól" - mondta Wolf Gábor kkv-marketing szakértő, a Marketing Commando vezető tanácsadója.

Szerinte az eredményeket "nem a Jézuska hozta", hanem kimutatható, hogy azoknak a cégeknek nőtt jobban a forgalmuk, amelyek több figyelmet fordítottak marketingre.

2012-ben jelentősen, 46-ról 58 százalékra nőtt a karácsonyi szezonban intenzívebben reklámozó cégek száma. Ugyanakkor számottevően 47-ről 34 százalékra csökkent azok aránya, akik ugyanannyit reklámoztak, mint egy ével korábban.

Az intenzívebb marketinget folytató cégek 58 százaléka ért el nagyobb forgalmat, mint egy évvel ezelőtt. 27 százalékuk megtartotta a tavalyi szintet, és 18 százalékuk forgalma csökkent.