Vágólapra másolva!
Az első negyedévben eddig 20 százalékkal esett a Yum! Brands kínai értékesítése a tegnap közzétett bejelentés szerint. Ennek a hírnek a hatására óriási ralliba kezdett az árfolyam tőzsdezárás után és végül 7 százalékot emelkedett. A pozitív reakció hátterében az áll, hogy a piacon nagyon pesszimista volt a társaság kínai helyzetével kapcsolatos attitűd és ennél jelentősebb visszaesés volt beárazva a részvények árfolyamába.
Vágólapra másolva!

Az első negyedévben 20 százalékos volt a Yum! Brands kínai értékesítésének csökkenése, ami kedvezőbb, mint az a 25 százalékos visszaesés, amire az elemzők számítottak.

Fény az alagút végén

A kínai értékesítés visszaesése egy tavaly decemberben indult vizsgálatra vezethető vissza. A kínai hatóságok azt állították, hogy a Yum! Brands egyik beszállítója esetén a csirkéknek adott növekedési hormonok és antibiotikumok mennyisége meghaladta a megengedett szintet. Emiatt fogyasztók egy csoportja elkezdte bojkottálni a KFC gyorséttermek ételeit.

Januárban az értékesítés visszaesése éves alapon 41 és 15 százalékos volt a társaság által üzemeltetett KFC és Pizza Hut éttermekben, míg februárban az utóbbiakban már 13 százalékos növekedés, az előbbiekben pedig stagnálás volt megfigyelhető. A trend tehát javuló, és elemzők szerint a Yum! Brands különböző marketing kampányokkal meg tudta győzni a fogyasztókat arról, hogy biztonságosak az ételeik.

Örülnek a piacon a brutális értékesítés csökkenésnek

A társaság részvényeinek árfolyama a hír hallatán tegnap 7 százalékot emelkedett tőzsdezárás után. Ez azért meglepőnek tűnhet annak függvényében, hogy végül is 20 százalékos visszaesésről számolt be a társaság, azonban azt nem szabad elfelejteni, hogy a piac egy sokkal pesszimistább forgatókönyvet árazott.

Még tavaly novemberben, amikor a társaság menedzsmentje először figyelmeztetett a kínai értékesítés visszaesésére, a cég részvényei 10 százalékos eséssel reagáltak. Ezt követően január elején újabb esés következett, amikor hivatalosan is megerősítették, hogy a korábban jelzettnél még nagyobb lesz a forgalom visszaesése. Végül pedig a negyedéves jelentés publikálása kapcsán volt egy látványos árfolyamesés, bár ez csak részben indokolható Kínával.

Yum! Brands

Forrás: [origo]

Év végén robbant ki a botrány

Miután januárban felhívta a befektetők figyelmét a Yum! Brands arra, hogy a kínai értékesítéssel gondok lehetnek, februári negyedéves gyorsjelentésében a már egy éve is nyitva lévő éttermeknél 6 százalékos forgalomcsökkenésről számolt be a cég.

A társaság számára nagy jelentőséggel bír a kínai piac, ugyanis profitjának nagyjából fele származik az ázsiai térségből. Ez nem meglepő, ugyanis a Yum! Brands számít a legnagyobb nyugati gyorsétterem társaságnak a kínai piacon mind az éttermek száma, mind pedig azok árbevétele alapján. A cég menedzsmentje idén további 700 egységgel szeretné bővíteni az országban lévő Taco bell, KFC és Pizza Hut éttermeinek számát.

Forrás: [origo]