Vágólapra másolva!
Rekord alacsony első negyedéves profitról számolt be a tajvani mobiltelefongyártó HTC. A nettó eredmény közel 100 százalékkal zuhant az egy évvel ezelőtti értékhez képest. A hatalmas esés hátterében leginkább az új csúcsmobil, a One késedelmes bevezetése áll. A cég piaczárást követően tette közzé jelentését, de a mai kereskedésben is 2,2 százalékkal csökkent az árfolyam.
Vágólapra másolva!

A HTC rekord alacsony negyedéves profitról számolt be, legfőképpen amiatt, hogy késett legújabb zászlóshajónak szánt okostelefonjának, a One-nak a bevezetésével, így még saját célszámait sem tudta hozni a társaság. Az első negyedéves nettó profit közel 100 százalékkal zuhant, 85 millió tajvani dollárra. Ez már a harmadik egymást követő negyedéves csökkenés Ázsia második legnagyobb mobilgyártójánál. Az árbevétel 37 százalékkal csökkent az egy évvel ezelőtti számokhoz képest 42,8 milliárd tajvani dollárra, ami az elemzői várakozásokhoz képest is jóval alacsonyabb, a konszenzus 54,7 milliárd tajvani dollár volt.

Forrás: [origo]

Az eredetileg februárban megjelenő One okostelefonjának piaci megjelenését, kamerájának alkatrészeivel kapcsolatos bonyodalmak miatt egy hónappal el kellett halasztani a kulcspiacokon. Ezért a bevételek csak a második negyedévben tudnak talán majd újból növekedésnek indulni, mert a telefon még mindig hamarabb fog érkezni, mint a Samsung Galaxy S4-es. Emellett a társaság a HTC Firstről is lerántotta a leplet, ami egyelőre az egyedüli olyan telefon lesz, mely az új Facebook Home szoftverét fogja használni.

Forrás: [origo]

A vezérigazgató Peter Chou is az új telefontól várja, hogy ismét növekedésnek induljon a társaság, amely piaci értékének több mint 70 százalékát vesztette el két évvel ezelőtti csúcsához képest. Pedig korábban még, mint a vezető androidos készülékek gyártóját tartották számon, de az elmúlt két évben nem tudta felvenni a Samsung és egyéb vetélytársai által diktált ritmust.

A januárban kinevezett új marketing főnök múlt hónapban úgy nyilatkozott, hogy a vállalat növeli a promócióra költött összegek nagyságát, valamint megújítja márkanevét, eladásai növelése érdekében. 2012 negyedik negyedévében 3,1 százalékkal részesedett a cég a globális okostelefon piaci tortából, de itt is kénytelen volt elviselni egy 70 százalékos mélyrepülést a 2011-es csúcsokról.

A Bloomberg által megkérdezett 33 elemző közül csak 3 ajánlja vételre a cég papírjait, míg 20 közülük a részvények eladását javasolja. A cég árfolyama 2,2 százalékkal esett a mai kereskedésben, habár a gyorsjelentét csak piaczárást követően publikálta a társaság.

A HTC árfolyama (TWSE)

Forrás: [origo]