A svéd Ericsson megvásárolta a Microsoft Mediaroom elnevezésű IPTV üzletágát, és ezáltal a világ vezető vállalatává válik az internet alapú televíziózás prosperáló szegmensében. A cég részvényei nyitást követően 1,2 százalékos emelkedéssel reagáltak a hírekre. A Microsoft pedig a továbbiakban az egyéb televíziós és szórakoztatóelektronikai céljaira fog fókuszálni, különösen az Xboxra.

A Ericsson megvásárolta a Microsoft Mediaroom IPTV üzletágát, és ezzel a világ vezető cége lett ebben a növekvő üzletágban. A svéd cég 2013 második felében tervezi az ügylet lezárását, és bár a felvásárlási árat nem hozták nyilvánosságra, a vállalat megadott egy szélesebb ársávot.

Az ügylet a 100 és a 234 millió dolláros határ között mozog, ami megfelel a korábban a cég által végrehajtott akvizíciók nagyságának, mondta el Ove Anebygd az Ericsson televíziós divíziójának elnökhelyettese a Reutersnek. A Bloomberg forrásai szerint 200 millió dollárnál kevesebbet adhattak a társaságért.

A Microsoft ezzel az értékesítéssel lezárja két évtizedes erőfeszítését, hogy  vezetővé váljon az internestes televíziózásban, mivel nem úgy fejlődött az iparág ahogyan azt korábban a társaság várta. A világ elsőszámú szoftvercége ezután a televíziós tartalmakra és az Xbox játék-konzolára koncentrál, közölte a társaság. A cég még a kilencvenes évek közepén lépett be az IPTV szegmensbe, de soha nem vált meghatározó bevételi forrássá a vállalat életében. A Microsoft szerint a Mediaroom szolgáltatását jelenleg 22 millió beltéri egységen (set-top boxon)  keresztül használják szerte a világon.

Az Ericsson a felvásárlással a vezető IPTV szolgáltatóvá válik, 25 százalékos piaci részesedéssel. Az Ericsson szerint a globális IPTV piac 2013-ban elérheti a 73 millió előfizetőt, és a 32 milliárd dolláros méretet, míg 2015-re akár 105 millió felhasználója és 45 milliárd dolláros piacmérete is lehet.

Forrás: [origo]

Az internet alapú TV-szolgáltatás az Ericsson szerint elsősorban a telefontársaságok számára lehet kedvező, akinek a kábeltévé, a műholdas televízió és a web-alapú média-szolgáltatókkal is meg kell küzdeniük. A Mediaroom platformot jelenleg az AT&T, a Deutsche Telekom, a Telefónica és a Swisscom használja.

Az ügylet beleillik az Ericsson stratégiájába de nehéz lenne megmondani, hogy milyen hatással lesz az eredményességre, mivel pontos információkkal nem szolgált a cég, nyilatkozta a Reutersnek az Alandsbanken elemzője.

Forrás: [origo]

Az elmúlt években a hálózati szolgáltatás területén a kínai cégek növekvő versenyével kell szembenéznie a svéd cégnek, így egyre növekvő mértékben koncentrál a szoftver és a hálózatüzemeltetési üzletágára.

A cég részvényei 1,2 százalékkal emelkednek a hírek hatására a reggeli órákban.

Az Ericsson árfolyama (Stockholm)