Keresztbe tehet a KFC-nek a madárinfluenza

Vágólapra másolva!
Továbbra is pocsékul teljesít a kínai piacon a világ egyik legnagyobb gyorséttermeket üzemeltető vállalata, a Yum! Brands. A többek között KFC, Pizza Hut és Taco Bell brandeket birtokló társaság forgalma a világ legnépesebb országban 13 százalékkal volt alacsonyabb márciusban, mint egy évvel korábban, mivel számos csoport bojkottálni kezdte az éttermeit a kínai csirkék körül kialakult botrány miatt. Ráadásul az egyre jobban terjedő madárinfluenza következtében továbbra sem számít javulásra a cég, annak ellenére, hogy nagyobb erőfeszítéseket tesz a fogyasztók visszacsábítására.
Vágólapra másolva!

Az elemzők által vártnál nagyobb mértékben esett vissza a többek közt KFC, Pizza Hut és a Taco Bell gyorséttermeket üzemeltető Yum! Brandsnek a forgalma Kínában. A legalább egy éve nyitva lévő üzletek forgalma 13 százalékkal volt alacsonyabb márciusban, mint egy évvel korábban, miközben a szakértők "csak" 10 százalékos zsugorodásra számítottak a Consensus Metrix adatai szerint. A problémát a Kentucky Fried Chicken éttermek teljesítménye okozta, miután forgalmuk 16 százalékkal esett vissza, míg a Pizza Hut egységek 4 százalékkal bővülésről számoltak be.

A Yum! Brands továbbra is annak a "levét issza", hogy a cég egyik beszállítója a megengedett mennyiségnél több növekedési hormont és antibiotikumot adott a csirkéknek, melyet a kínai hatóságok vizsgálatai decemberben kimutatták. Ennek következtében a fogyasztók egy csoportja bojkottálni kezdte a KFC gyorséttermek ételeit, emiatt az első negyedévben már 20 százalékos volt a kínai értékesítések visszaesése. A világ legnépesebb országa igen fontos piacnak számít a Yum!-nak, ugyanis a negyedik negyedévben már bevételeinek több mint felét adta Kína, ahol a cég a legnagyobb külföldi gyorséttermi láncának számít.

Forrás: [origo]

A vállalat annak érdekében, hogy visszacsalogassa a fogyasztókat a KFC éttermekbe, költséges kampányba kezdett Kínában, valamint ígéretet tett, hogy megszigorítja a beszállítóira vonatkozó előírásokat, és az élelmiszerek tárolásának szabályait Ázsiában. Ugyanakkor a társaság elmondása szerint nagyon valószínű, hogy az erőfeszítések ellenére tovább fog zuhanni a cég forgalma Kínában, mivel a madárinfluenza újra felütötte fejét Kínában, ami elriaszthatja a fogyasztókat az éttermekből.

A Yum! Brands mindenesetre nem adja fel, ingyenes jégkrémmel és üdítő italokkal csábítják az embereket az éttermeikbe Kínában. David Novak, a Yum! Brands vezérigazgatója közölte, további kampányokat terveznek indítani ebben az évben, és új ételeket fognak felvenni a kínálatukba. Novak elmondása szerint időbe fog telni mire helyreállítják a fogyasztók bizalmát Kínában, aminek következtében nem tudják fenntartani az elmúlt 11 évben tapasztalt kétszámjegyű eredménynövekedést

A kedvezőtlen hírekre 2,3 százalékos eséssel reagáltak a Yum! Brands részvényei tegnap.

Yum! Brands árfolyama (NYSE)

Forrás: [origo]