8 százalékkal esett a Michelin első negyedéves árbevétele. Az eladások 4,88 milliárd euróra csökkentek, míg az elemzők 4,97 milliárd eurót vártak. A rossz eredményt az európai személyautópiac gyenge teljesítménye, valamint a nehéz- és a mezőgazdasági gépek iránti csökkenő kereslet okozta. A cég azonban megerősítette idei évre vonatkozó várakozásait. A csökkenő nyersanyagkötlségek az év egészére vonatkozólag a működési eredményt még növelhetik is. A vállalat 550 millió euróra módosította  2013-as működési eredményre vonatkozó várakozását, holott korábban még csak 350-400 millió eurót valószínűsített. A részvények a publikált adatokra nap elején 4 százalékos mélyrepülsébe kezdtek, azonban onnan visszakapaszkodtak, és jelenleg 0,1 százalékos pluszban állnak.

A Michelin 8,1 százalékos első negyedéves árbevétel csökkenésről számolt be. Az eladások értéke 4,88 milliárd euróra esett, az egy évvel korábbi 5,3 milliárd euróról, és a bevétel elmaradt az elemzők által várt 4,97 milliárd eurótól is.

Az autógyártóknak eladott gumiabroncsok éves alapon 11 százalékkal estek Európában, míg Észak-Amerikában 1 százalékkal emelkedtek. Összességében a társaság értékesítési volumene 4,3 százalékkal lett kevesebb az első negyedévben ebben a szegmensben.

Forrás: [origo]

A francia cég nem csak személyautókra, hanem nehézipari-  mezőgazdasági- és repülőgépekre is gyárt abroncsokat. A nehézipari gépek iránti keresletben pedig nagy zuhanás tapasztalható Európában és Észak-Amerikában, ami a Michelin számára is nagy negatívum.

A nehézgépekre gyártott gumieladások értéke 8 százalékkal zuhant, míg a cég legprofitábilisabb  terméke, a speciális abroncsok eladásai 13 százalékkal estek.

Az alacsonyabb nyersanyagáraknak viszont pozitív hatása lehet a Michelin az idei működési eredményére. A vállalat 550 millió euróra módosította  2013-as működési eredményre vonatkozó várakozását, holott korábban még csak 350-400 millió eurót valószínűsített.

Forrás: [origo]

Az alacsonyabb nyersanyag költségek jóval meghaladhatják a cég ár- és termékpolitikájából fakadó negatív hatásokat. Az alacsonyabb értékesítési árak 133 millió euróval csökkentették az eladási számokat az első negyedévben.

Európa legnagyobb gumigyártója azonban megerősítette várakozásait is az idei évre vonatkozóan, annak ellenére, hogy az európai autóértékesítések továbbra is csökkennek. A cég fontolgatja a reorganizációt is, ha a piac nem fog javulást mutatni a közeljövőben.

A vállalat Európán kívül keres növekedési lehetőségeket, mivel az autópiac márciusban tovább zuhant tíz százalékkal éves szinten a kontinensen, és a Peugeot előrejelzése szerint az idei év egészében 5 százalékkal zsugorodhat.

A cég részvényei 4 százalékkal zuhantak korábban a kedvezőtlen eredményekre. Azonban azóta már visszakorrigált az árfolyam és jelenleg 0,1 százalékos pluszban áll a papír.

A Michelin árfolyama (Párizs)